23-08-2019, 02:16
Twój fragment wypowiedzi poniekąd wyjaśnia moją (teoretyczną) wątpliwość. Przypomnę o co pytałem:
Inna sprawa:
To ciekawe. Właśnie w tej kwestii spodziewałem się korzyści wynikających z konwersji w dół. Nie mam jednak odpowiedniego wyświetlacza i przyjmuję do wiadomości Twoje uwagi.
(21-08-2019, 13:53)Daras napisał(a): 1. Jak rozumieć dążenie do odwzorowania pełnej czerni skoro jednocześnie zależy nam na ujrzeniu szczegółów w ciemnych partiach obrazu (pytanie dotyczy jednego kadru)? Inaczej – czy czerń (np. kawałka węgla) powinna być smolista także wówczas gdy obok niej widać będzie ważne dla fabuły detale (np. w scenie nocnej)?
(23-08-2019, 00:20)Mierzwiak napisał(a): Teoretycznie Alita nie oferuje wiele ponad SDR, w rzeczywistości dostajemy obraz o przepięknym kontraście, głębii i plastyce - porównywałem (przypominam, że mam OLEDa) te same ujęcia na Blu-ray i UHD i różnica jest dramatyczna, a np. nocne ujęcie ulicy z wieloma źródłami światła, neonami itp. wygląda genialnie - OLED z jednej strony utrzymuje konkretne partie kadru w idealnej, niezakłóconej niczym ciemności (nie mylić z pełną czernią), z drugiej dzięki sąsiedztwie z cieniami właśnie źródła światła wydają się o wiele jaśniejsze niż są w teorii.
Inna sprawa:
(23-08-2019, 00:20)Mierzwiak napisał(a): Inna sprawa: to mit że 12-bitowe kodowanie kolorów w Dolby Vision nie ma sensu na telewizorach z 10-bitowymi matrycami, nic bardziej mylnego i na własne oczy przekonałem się jakie są tego korzyści - brak posteryzacji / bandingu i gładziutkie przejścia tonalne.
To ciekawe. Właśnie w tej kwestii spodziewałem się korzyści wynikających z konwersji w dół. Nie mam jednak odpowiedniego wyświetlacza i przyjmuję do wiadomości Twoje uwagi.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.