W sytuacji gdy w projektorach nie ma oficjalnie obsługi Dolby Vision lub chociaż HDR10+ to IMO nawet nie ma co się bawić z projektorami "HDR" bez tej (prawidłowo działającej) funkcji dynamicznego mapowania tonów lub kompa z madVR. W przeciwnym razie lepiej zostać już przy SDR, szkoda nerwów.
Ale nie ma co się czarować - nawet z DMT to jest nie lada wyzwanie i zabawa w kompromisy aby zmapować coś co ma tysiąc czy kilka tys. nitów do wyświetlacza o jasności 100-150 nitów - wiem coś o tym bo na co dzień korzystam z madVR z dynamicznym mapowaniem tonów na wyświetlaczu o podobnej jasności szczytowej.
Nawet na OLED o 6 razy wyższej jasności to jest zabawa w kompromisy, co prawda o zupełnie innej skali niż ma się to w przypadku projektorów, ale wciąż są to kompromisy. Piszę tu w szczególności o tych płytkach, których jasność szczytowa często przekracza kilka tys. nitów (głównie te od Sony).
Jeszcze pytanko o ten pro obiektyw w NX9 - jak się toto przekłada w praktyce, na ile jest zauważalna różnica w postrzeganej ostrości obrazu ? Ktoś miał okazję do porównania względem N5-N7 ?
Ale nie ma co się czarować - nawet z DMT to jest nie lada wyzwanie i zabawa w kompromisy aby zmapować coś co ma tysiąc czy kilka tys. nitów do wyświetlacza o jasności 100-150 nitów - wiem coś o tym bo na co dzień korzystam z madVR z dynamicznym mapowaniem tonów na wyświetlaczu o podobnej jasności szczytowej.
Nawet na OLED o 6 razy wyższej jasności to jest zabawa w kompromisy, co prawda o zupełnie innej skali niż ma się to w przypadku projektorów, ale wciąż są to kompromisy. Piszę tu w szczególności o tych płytkach, których jasność szczytowa często przekracza kilka tys. nitów (głównie te od Sony).
Jeszcze pytanko o ten pro obiektyw w NX9 - jak się toto przekłada w praktyce, na ile jest zauważalna różnica w postrzeganej ostrości obrazu ? Ktoś miał okazję do porównania względem N5-N7 ?