28-05-2019, 11:42
Z tego co doczytałem to sprawa wygląda tak, że Dolby Vision po prostu jest ciemniejsze na telewizorach Sony, więc to nie tak że z Panasoniciem coś jest nie tak, zresztą wiedziałem to w chwili gdy zobaczyłem że iTunes wygląda pod względem jasności identycznie.
Co do Optymizera to właśnie prowadzę na jego temat wymianę PW z misfitem i trochę sprowadziłem go w tej kwestii na Ziemię
W przypadku OLEDa należy wybrać z menu opcję OLED i wtedy Optymizer mapuje do 1000 nitów wszystko co jest powyżej. Tylko że maks OLEDa to 700-750 nitów, więc w przypadku filmów masterowanych do 1000 nitów Optymizer w ogóle nie działa, a przecież są tam wartości przekraczające możliwości TV które ten ucina Dynamiczne mapowanie tonów nie ma żadnych problemów z przywróceniem takich detali.
Za to działa świetnie - a najlepiej jeszcze w połączeniu z dynamicznym mapowaniem właśnie - przy filmach pokroju Mad Max: Fury Road, Batman v Superman czy Pacific Rim gdzie są bardzo duże jasności. Nie dość że dynamiczne mapowanie robi swoje, to Optymizer jeszcze dodatkowo potrafi trochę wycisnąć.
Jest jeszcze jeden drobny szczegół który trzeba wziąć pod uwagę - Optymizer działa statycznie i natychmiastowo, podczas gdy mapowanie LG jest dynamiczne a z tego bierze się pewne opóźnienie. Gdy zapauzujesz film w odpowiednim momencie (polecam Pacific Rim i ostatnią scenę z oceanem i niebem, tuż przed tym jak kapsuła z Mako wypływa na powierzchnię) i odczekasz kilka sekund zobaczysz jak algorytm uwydatnia detale w chmurach
Ogólnie już samo dynamiczne mapowanie znacznie zbliża wygląd filmu do Dolby Vision i zdecydowanie wygląda on lepiej z nim niż bez niego ale za to z Optymizerem, o ile ten w ogóle działa, a w większości filmów, jak już wspomniałem, nie.
Poniżej fotki z Fury Road, ekspozycja celowo obniżona.
Co do Optymizera to właśnie prowadzę na jego temat wymianę PW z misfitem i trochę sprowadziłem go w tej kwestii na Ziemię
W przypadku OLEDa należy wybrać z menu opcję OLED i wtedy Optymizer mapuje do 1000 nitów wszystko co jest powyżej. Tylko że maks OLEDa to 700-750 nitów, więc w przypadku filmów masterowanych do 1000 nitów Optymizer w ogóle nie działa, a przecież są tam wartości przekraczające możliwości TV które ten ucina Dynamiczne mapowanie tonów nie ma żadnych problemów z przywróceniem takich detali.
Za to działa świetnie - a najlepiej jeszcze w połączeniu z dynamicznym mapowaniem właśnie - przy filmach pokroju Mad Max: Fury Road, Batman v Superman czy Pacific Rim gdzie są bardzo duże jasności. Nie dość że dynamiczne mapowanie robi swoje, to Optymizer jeszcze dodatkowo potrafi trochę wycisnąć.
Jest jeszcze jeden drobny szczegół który trzeba wziąć pod uwagę - Optymizer działa statycznie i natychmiastowo, podczas gdy mapowanie LG jest dynamiczne a z tego bierze się pewne opóźnienie. Gdy zapauzujesz film w odpowiednim momencie (polecam Pacific Rim i ostatnią scenę z oceanem i niebem, tuż przed tym jak kapsuła z Mako wypływa na powierzchnię) i odczekasz kilka sekund zobaczysz jak algorytm uwydatnia detale w chmurach
Ogólnie już samo dynamiczne mapowanie znacznie zbliża wygląd filmu do Dolby Vision i zdecydowanie wygląda on lepiej z nim niż bez niego ale za to z Optymizerem, o ile ten w ogóle działa, a w większości filmów, jak już wspomniałem, nie.
Poniżej fotki z Fury Road, ekspozycja celowo obniżona.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K