14-08-2022, 10:39 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2022, 10:42 przez misfit.)
60-70 nitów w szczycie w "HDR" przez 99% trwania filmu to jest rekord, przynajmniej jeśli chodzi o dyski, z którymi miałem do czynienia. Chociaż z tego co słyszałem to Zakładnik (jakby ktoś nie widział to też Mann) prezentowałby się na wykresie jasności szczytowej dość podobnie - tyle, że film rozgrywa się w ~95% w nocy, więc palmę pierwszeństwa i tak przyznałbym Gorączce
Jeśli kiedyś Ostatni Mohikanin pojawi się na UHD to jestem przekonany, że pod względem jasności szczytowej będzie to samo - przynajmniej dopóki Mann ma decydujący głos I podobnie jak Gorączka, ma on w remasterze BD niedoświetlony wygląd filmu, na który swego czasu też było sporo narzekania...
Osobiście nie mam większego problemu z tego typu filmami, które na moim LG OLED i tak prezentują się przyjemniej niż na jakimkolwiek wcześniej posiadanym przeze mnie wyświetlaczu. Warunek podstawowy do szczęścia to pełne zaciemnienie (bez tego będzie klapa bez względu na rodzaj wyświetlacza) + wyłączenie ASBL w przypadku telewizorów LG. No i kalibracja... lub chociaż upewnienie się na planszach testowych, że przy dotychczasowych ustawieniach jasności/poziomu czerni wyświetlacz nie robi black crusha - a przeglądając np. wątek Gorączki na forum blu-ray.com widzę, że nie jest z tym za różowo
(14-08-2022, 10:39)misfit napisał(a): tyle, że film rozgrywa się w ~95% w nocy, więc palmę pierwszeństwa i tak przyznałbym Gorączce
Gros Gorączki też rozgrywa się z nocy i/lub we wnętrzach - z tą różnicą, że tam jednak reżyser niejako celebruje sztuczne oświetlenie (np. wjazd do tunelu). Thief zresztą też. Mann po prostu lubi takie klimaty. Nie każdy film musi się świecić jak psu jaja.
Cytat:Jeśli kiedyś Ostatni Mohikanin pojawi się na UHD to jestem przekonany, że pod względem jasności szczytowej będzie to samo - przynajmniej dopóki Mann ma decydujący głos I podobnie jak Gorączka, ma on w remasterze BD niedoświetlony wygląd filmu, na który swego czasu też było sporo narzekania...
Akurat sobie ostatnio powtórzyłem i tutaj największym problemem są też sceny nocne - do scen kręconych za dnia nie mogę się przyczepić i podejrzewam, że na UHD może się to jeszcze piękniej prezentować.
14-08-2022, 13:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2022, 13:00 przez misfit.)
Nfsfan83 - Gdybyś był chociaż konsekwentny. Ale nie... raz open matte 4ever, a innym - obcięte 50% obrazu po bokach ? Jest git
(14-08-2022, 12:52)Mefisto napisał(a): Nie każdy film musi się świecić jak psu jaja.
Tylko wiesz... 60-70 nitów w szczycie to nawet nie jest poziom pełnego SDR, o HDR nie wspominając.
Mann ma ewidentnie całościowo wywalone na HDR - i byłoby spoczko gdyby z okładki Gorączki wywalili znaczki HDR
14-08-2022, 13:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2022, 13:38 przez Fitzer.)
(14-08-2022, 12:52)Mefisto napisał(a): Nie każdy film musi się świecić jak psu jaja.
Zgadzam się, ale opierając się na recenzjach Gorączka na UHD jest zdecydowanie za ciemna. SpareChange powiedział, że BD jest znacznie jaśniejszy i ma lepsze kolory (odnosił się prawdopodobnie do wydania Warnera). Jak dla mnie to wypuszczanie czegoś takiego nawet nie ma sensu, mając też na uwadze, że mówią, że różnica w szczegółowości obrazu nie jest ogromna.
(14-08-2022, 13:00)misfit napisał(a): Tylko wiesz... 60-70 nitów w szczycie to nawet nie jest poziom pełnego SDR, o HDR nie wspominając.
Mann ma ewidentnie całościowo wywalone na HDR - i byłoby spoczko gdyby z okładki Gorączki wywalili znaczki HDR
No tak ale problemem nie jest znaczek HDR na okładce, tylko że - jak sam piszesz - nawet jak na SDR to wygląda, hmm, dziwnie
Zawsze staję w obronie wizji twórcy, i wcale nie twierdzę, że Heat musi się świeci tysiącami nitów, ale też mając odniesienie w postaci mnóstwa znakomitych wydań UHD filmów kręconych na taśmie, w tym takich których akcja toczy się w LA (Die Hard, Speed), robi się smutno.
Osobną kwestią jest to, czy film w ogóle miał grading HDR, wobec czego można mieć poważne wątpliwości, ale tego się nie dowiemy.
Poniżej, dla porównania, podobne ujęcie z Heat i wydanego na UHD tylko w SDR The Good, the Bad and the Ugly:
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
14-08-2022, 15:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2022, 15:01 przez misfit.)
(14-08-2022, 13:49)Mierzwiak napisał(a): No tak ale problemem nie jest znaczek HDR na okładce, tylko że - jak sam piszesz - nawet jak na SDR to wygląda, hmm, dziwnie
Znaczek HDR wprowadza w błąd i daje fałszywe nadzieje ewentualnym nabywcom i z tego powodu IMO nie powinien być umieszczany na okładce w tego typu przypadkach.
Inną kwestią jest niedoświetlony wygląd Gorączki - zupełnie rozumiem, że ktoś może mieć z tym problem, szczególnie jeśli zamierza oglądać ten film w pokoju dziennym. Ale uważam, że problem w tym przypadku jest zbytnio rozdmuchany i osobiście przy pełnym zaciemnieniu nie odczuwam u siebie żeby obraz był jakiś masakrycznie ciemny, no może poza #20 rozdziałem i kilkoma jeszcze nocnymi ujęciami. Ale to już bardziej na BD 2009, aniżeli UHD
Jeśli mowa o osobistych preferencjach to na tym wklejonym kadrze z capsa mi przede wszystkim kolorki bardziej odpowiadają u Warnera. Ale przyznam, że jeśli chodzi o szczegółowość obrazu, ziarno i ogólną kompresję obrazu UHD wygrywa, szczególnie z BD 2017.