(06-03-2024, 00:09)Daras napisał(a): I tu dochodzimy do clou sprawy. Kina dostają obraz skonwertowany dla potrzeb dystrybucji, zatem powiększony wycinek typowej klatki 35 mm.W kontekście nośników fizycznych nie ma to żadnego znaczenia, na potrzeby remasterów (mówiąc ogólnikowo) studio wraca zawsze do najlepszych dostępnych materiałów, najczęściej są to negatywy.
Cytat:Skoro klasyczny format może wynosić 24,89 x 18,66, a skromy kadr Super 35 jedynie 24,89 na (jakieś) 9,47, to w mojej ocenie degradacja z poziomu 4:3 jest ewidentna.O jakiej degradacji mowa?
Pełna klatka Super 35 Titanica w rozdzielczości 4096 x 3112 pikseli: https://i.slow.pics/3oRMd7In.jpg
Panoramiczny wycinek z niej w rozdzielczości 4096 x 1742 to nie 4K?
Musisz wyjść poza rozpatrywanie filmu wyłącznie w kategoriach analogowych; w środowisku cyfrowym nie ma mowy o utracie jakości poprzez zmiany kadrowania itd.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K