06-03-2024, 14:23
Mierzwiak napisał:
Musisz wyjść poza rozpatrywanie filmu wyłącznie w kategoriach analogowych; w środowisku cyfrowym nie ma mowy o utracie jakości poprzez zmiany kadrowania itd.
Tu faktycznie masz rację. Totalnie zapomniałem o środowisku cyfrowym. W mojej kolekcji widzę prawie wyłącznie starocie.
Mierzwiak napisał:
O jakiej degradacji mowa?
O degradacji jakości. Jednak w kontekście wcześniejszej wypowiedzi dotyczy to wyłącznie świata analogowego i raczej początku formatu.
Może inny przykład aby przybliżyć temat. Weźmy jakiś film nakręcony 50 lat temu w proporcja 4:3. Podczas przekakadrowania (wykastrowania) go do 16:9 ponad wszelką wątpliwość stracimy na jakości. Jak wiesz odcięte zostaną góra i dół, zatem obraz na tym samym wyświetlaczu zobaczysz jako powiększony. Inną sprawą jest czy ktoś zauważy różnicę w wyrazistości. Ja owszem.
Misfit napisał:
Skąd Ci się wzięło 9,47 mm w Super 35?
Poprzez analogię to formatu Techniscope. Wsokość kadru na taśmie 35 mm wynosiła 9,47 mm. Ratio oscylowało pomiędzy 2,33:1 a 2,39:1.
https://en.wikipedia.org/wiki/Techniscope
Kadr Super 35 miał zbliżone parametry. Teraz zakładam, że na wysokości ponad 10 mm.
Jesteś dużo lepszy w angielskim. Może namierz w necie pierwotne proporcje. Mnie się nie udało.
Musisz wyjść poza rozpatrywanie filmu wyłącznie w kategoriach analogowych; w środowisku cyfrowym nie ma mowy o utracie jakości poprzez zmiany kadrowania itd.
Tu faktycznie masz rację. Totalnie zapomniałem o środowisku cyfrowym. W mojej kolekcji widzę prawie wyłącznie starocie.
Mierzwiak napisał:
O jakiej degradacji mowa?
O degradacji jakości. Jednak w kontekście wcześniejszej wypowiedzi dotyczy to wyłącznie świata analogowego i raczej początku formatu.
Może inny przykład aby przybliżyć temat. Weźmy jakiś film nakręcony 50 lat temu w proporcja 4:3. Podczas przekakadrowania (wykastrowania) go do 16:9 ponad wszelką wątpliwość stracimy na jakości. Jak wiesz odcięte zostaną góra i dół, zatem obraz na tym samym wyświetlaczu zobaczysz jako powiększony. Inną sprawą jest czy ktoś zauważy różnicę w wyrazistości. Ja owszem.
Misfit napisał:
Skąd Ci się wzięło 9,47 mm w Super 35?
Poprzez analogię to formatu Techniscope. Wsokość kadru na taśmie 35 mm wynosiła 9,47 mm. Ratio oscylowało pomiędzy 2,33:1 a 2,39:1.
https://en.wikipedia.org/wiki/Techniscope
Kadr Super 35 miał zbliżone parametry. Teraz zakładam, że na wysokości ponad 10 mm.
Jesteś dużo lepszy w angielskim. Może namierz w necie pierwotne proporcje. Mnie się nie udało.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.