09-05-2016, 14:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2016, 15:16 przez Nie_zbieram_ale_lubie.
Powód edycji: Ogonki
)
No cóż. Dla tutejszych amatorów DVD, sentymantalnie traktujących VHS, to i tak bez znaczenia.
Kwestia możliwości, stosowania presji wobec amatorów dzwięku surround, którzy zainwestowali w sprzęt, była stosunkowo prawdopodobna, jeśli nie oczywista, co zarazem nieskuteczna. Najważniejsze bowiem jest to, ze mix surround powstał w środowisku obiektowym i jesli dzięki temu zostanie efektownie skomponowany, to zabrzmi on i tak bardzo atrakcyjnie (w sensie realizmu efektów poruszania się źródeł dźwięku w przestrzeni) bez względu na to, czy będzie on odtwarzany jako normalny 5.1/7.1, czy upmiksowany przez system KD, z wykorzystaniem głośników overhead layer. Znamienne, że póki co, ta wredna dywersyfikacja nie dotyczy pozycji ze sciezką DTS:X, ktore ukazuja sie równolegle na obu nośnikach. Nie bez znaczenia też może być fakt pojawienia się praktycznych aplikacji nowego kodeka Dolby AC-4, potrafiącego przenosić poza klasycznymi kanałami, również dźwięk zapisany obiektowo. Na materiałach video z NAB 2016, możecie wypatrzeć OSD-info z telewizora dostosowanego do odbioru ATSC 3.0, które wyraźnie oznajmia format odbieranego strumienia jako AC-4 7.1ch + 9 obiektów. Wprawdzie do praktycznego zastosowania ATSC 3.0 (tu Korea PD i LG ze swymi telewizorami wioda prym), czy formalnego przyjęcia formatu AC-4 jako przypisanego temuż, jeszcze pewnie daleko, ale dla ESTI i DVB jest to już done deal, wiec warto mieć świadomość tego, iż Dolby zechce go zaimplementować i uaktywnić w nowych seriach procesorów, amplitunerów, telwizorów, STB, etc. Jeśli z satelity, kablowki, czy IP-streamu poleci AC-4 7.1.4, a ze względów marketingowych, czy wizerunkowych, tak powinno się stać, to bedzie to dostateczny imperatyw, aby udostępnić Dolby Atmos również i na płytach BD. Tym bardziej, ze w przyszlym roku samo tylko HDR (wraz z rozwojem wyświetlaczy w tym kierunku) powinno zapewnic dostateczny wzrost popytu dla UHD BD.
Tak jak gotowy byłem w ubieglym roku, postawić kasę na to, że Atmos stanie się formatem ekskluzywnym dla nowych dyskow, tak teraz mogę przyjąć zaklady, że w 2017 go uwolnią.
Kwestia ekskluzywnosci remasterow na UHDBD, to juz niestety inna para kaloszy.
Kwestia możliwości, stosowania presji wobec amatorów dzwięku surround, którzy zainwestowali w sprzęt, była stosunkowo prawdopodobna, jeśli nie oczywista, co zarazem nieskuteczna. Najważniejsze bowiem jest to, ze mix surround powstał w środowisku obiektowym i jesli dzięki temu zostanie efektownie skomponowany, to zabrzmi on i tak bardzo atrakcyjnie (w sensie realizmu efektów poruszania się źródeł dźwięku w przestrzeni) bez względu na to, czy będzie on odtwarzany jako normalny 5.1/7.1, czy upmiksowany przez system KD, z wykorzystaniem głośników overhead layer. Znamienne, że póki co, ta wredna dywersyfikacja nie dotyczy pozycji ze sciezką DTS:X, ktore ukazuja sie równolegle na obu nośnikach. Nie bez znaczenia też może być fakt pojawienia się praktycznych aplikacji nowego kodeka Dolby AC-4, potrafiącego przenosić poza klasycznymi kanałami, również dźwięk zapisany obiektowo. Na materiałach video z NAB 2016, możecie wypatrzeć OSD-info z telewizora dostosowanego do odbioru ATSC 3.0, które wyraźnie oznajmia format odbieranego strumienia jako AC-4 7.1ch + 9 obiektów. Wprawdzie do praktycznego zastosowania ATSC 3.0 (tu Korea PD i LG ze swymi telewizorami wioda prym), czy formalnego przyjęcia formatu AC-4 jako przypisanego temuż, jeszcze pewnie daleko, ale dla ESTI i DVB jest to już done deal, wiec warto mieć świadomość tego, iż Dolby zechce go zaimplementować i uaktywnić w nowych seriach procesorów, amplitunerów, telwizorów, STB, etc. Jeśli z satelity, kablowki, czy IP-streamu poleci AC-4 7.1.4, a ze względów marketingowych, czy wizerunkowych, tak powinno się stać, to bedzie to dostateczny imperatyw, aby udostępnić Dolby Atmos również i na płytach BD. Tym bardziej, ze w przyszlym roku samo tylko HDR (wraz z rozwojem wyświetlaczy w tym kierunku) powinno zapewnic dostateczny wzrost popytu dla UHD BD.
Tak jak gotowy byłem w ubieglym roku, postawić kasę na to, że Atmos stanie się formatem ekskluzywnym dla nowych dyskow, tak teraz mogę przyjąć zaklady, że w 2017 go uwolnią.
Kwestia ekskluzywnosci remasterow na UHDBD, to juz niestety inna para kaloszy.