Gdzie tam - wciąż najpopularniejsza jest Arri Alexa 2.8K.
Zdarzają się filmy kręcone w 6.5K czy 8K, ale one i tak w znakomitej większości w postprodukcji są kończone w 2K. Czemu ? Koszty, które są niewspółmierne do korzyści wynikających z 4K. Poza tym twórców filmów niespecjalnie interesuje pogoń za wyższą rozdziałką.
Zresztą gdyby w UHD BD chodziło tylko o wyższą rozdzielczość to ten nośnik poniósłby sromotną porażkę. Stąd też jeśli kiedyś wejdzie pod strzechy coś lepszego od dzisiaj nam znanego UHD to będzie musiało zaoferować dużo więcej niż samo 8K. Tylko, że to już raczej nie na nośnikach fizycznych...
Bliska przyszłość to dopracowywanie HDR'a, zarówno jeśli chodzi o jasność szczytową jak i większą ilość treści oraz wyświetlaczy z dynamicznymi metadanymi (DV oraz HDR10+), nieco więcej treści w natywnym 4K oraz HFR, ale to głównie jeśli chodzi o sport. I mam nadzieję 12-bitowe panele + z wyższym pokryciem Rec.2020.
Zdarzają się filmy kręcone w 6.5K czy 8K, ale one i tak w znakomitej większości w postprodukcji są kończone w 2K. Czemu ? Koszty, które są niewspółmierne do korzyści wynikających z 4K. Poza tym twórców filmów niespecjalnie interesuje pogoń za wyższą rozdziałką.
Zresztą gdyby w UHD BD chodziło tylko o wyższą rozdzielczość to ten nośnik poniósłby sromotną porażkę. Stąd też jeśli kiedyś wejdzie pod strzechy coś lepszego od dzisiaj nam znanego UHD to będzie musiało zaoferować dużo więcej niż samo 8K. Tylko, że to już raczej nie na nośnikach fizycznych...
Bliska przyszłość to dopracowywanie HDR'a, zarówno jeśli chodzi o jasność szczytową jak i większą ilość treści oraz wyświetlaczy z dynamicznymi metadanymi (DV oraz HDR10+), nieco więcej treści w natywnym 4K oraz HFR, ale to głównie jeśli chodzi o sport. I mam nadzieję 12-bitowe panele + z wyższym pokryciem Rec.2020.