30-01-2018, 17:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2018, 17:05 przez Nie_zbieram_ale_lubie.)
(30-01-2018, 16:01)Daras napisał(a): Fajnie że podzielasz mój pogląd dotyczące kina domowego (mam nadzieję, że wszystko dobrze zrozumiałem). Mój skromny sprzęt w relacji do profesjonalnego 2K wypada przyzwoicie. Natomiast nie kwestionuję Twojego stanowiska wobec HDR itd. Jest szansa, iż podczas wakacji odwiedzę miasto z Dolby Atmos oraz projektorem najnowszej generacji.Przyznam się, że ten analog, to raczej tak z ciekawości do jakości obrazu i efektywności restauracji, bo jednak po latach obcowania z cyfrą, flicker mnie męczy. Mamy drugie analogowe kino o rzut beretem od pierwszego, więc zawsze coś z taśmy można zobaczyć. Natomiast co do seansow 70mm, to nie jest tak kolorowo, bo w filmów przyjeżdza niewiele. W ubieglym roku wyświetlali może ze 4, w poprzednich mniej, tzn wiekszość blow-out. Czekam na Phantom Thread, ale z zapowiedzi wynika że raczej ta kopia na wiosne do nas chyba nie dotrze.
Zazdroszczę Ci nieco obcowania z taśmami 70 mm. Ja mam pewne wspomnienia z lat 70 – tych. Kiedyś czytałem, że takie projekcje odbywają się jeszcze w Czechach (?). Tak czy inaczej po Twoich postach wywnioskowałem, że jesteś prawdziwym kinomaniakiem, nawet bardziej niż filmożercą.
Tutaj mozesz znalezc co gdzie kiedy w europie da sie zobaczyc w 70mm. http://www.in70mm.com/now_showing/ . Narazie bryndza ale moze sie rozkreci.
Na zakonczenie off-topu podsumuje, żeby nie bylo niedomowień i niepotrzebnych powrotów. Rozumiem i podzielam Twoj punkt widzenia odnośnie porównania jakosci obrazu w kinie domowym z typowym multipleksem, ale po to wlasnie przywołałem przykład kina Dolby Vision, żeby podkreślic fakt (nie bedę się silił na kurtuazje, nazywając to moją opinią), iż kino odzyskało przewagę jakości nad kinem domowym*. Jestem pewnien, że pierwszy, dobrze dobrany pod względem możliwości zaprezentowania tej przewagi seans, będzie w stanie Cie co do tego przekonać.
*- specjalny master DV HDR, 12-bitowy kolor (pełna chroma), 3D w 4K (6 primaries), pełny gamut i kolory wykraczajace poza DCI-P3 (narazie rzadkość). Nawet mix dźwiekowy jest inny niż w KD (zdolność procesorów kinowych do reprodukcji większej ilosci obiektów audio), co w niektorych wydaniach jest od razu namacalne. Teraz wraz z nowymi fotoemisywnymi wyświetlaczami, które wkraczają do kin, w miejsce sytemu projekcji, dochodzi do tego zwiększona luminancja i przede wszystkim, dzięki lokalnemu wygaszaniu KONTRAST i czerń.