20-02-2018, 16:43
@Daras
HDR czyni obraz bardziej rzeczywistym, realistycznym, tak, ale trzeba pamiętać że to wciąż tylko obraz który nijak ma się do rzeczywistości, dlatego ktoś kto napatrzył się w Media Markt na dema Samsunga czy Sony i tego samego spodziewa się po filmach, po odpaleniu płyty UHD będzie raczej rozczarowany.
Osobna kwestia, o czym już wspominałem w temacie o Blade Runnerze, to faktyczny zakres luminacji filmu zależny wyłącznie od twórców. Jeden tytuł nie przekroczy 300 nitów, inny dojdzie do ponad 3000 czego i tak na razie na żadnym komercyjnie dostępnym wyświetlaczu się nie zobaczy.
Nie wiem czy wklejałem to tutaj, ale David F. Sandberg przy okazji masterowania sequela Annabelle w Dolby Vision pisał na instagramie o tym, że w wielu momentach celowo ograniczali rozpiętość tonalną np. by okna pozostały prześwietlone i nie było widać tego co za nimi jest (plan? ekipa?) lub by ukryć że w latarkach były współczesne LEDy
HDR czyni obraz bardziej rzeczywistym, realistycznym, tak, ale trzeba pamiętać że to wciąż tylko obraz który nijak ma się do rzeczywistości, dlatego ktoś kto napatrzył się w Media Markt na dema Samsunga czy Sony i tego samego spodziewa się po filmach, po odpaleniu płyty UHD będzie raczej rozczarowany.
Osobna kwestia, o czym już wspominałem w temacie o Blade Runnerze, to faktyczny zakres luminacji filmu zależny wyłącznie od twórców. Jeden tytuł nie przekroczy 300 nitów, inny dojdzie do ponad 3000 czego i tak na razie na żadnym komercyjnie dostępnym wyświetlaczu się nie zobaczy.
Nie wiem czy wklejałem to tutaj, ale David F. Sandberg przy okazji masterowania sequela Annabelle w Dolby Vision pisał na instagramie o tym, że w wielu momentach celowo ograniczali rozpiętość tonalną np. by okna pozostały prześwietlone i nie było widać tego co za nimi jest (plan? ekipa?) lub by ukryć że w latarkach były współczesne LEDy
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K