25-06-2021, 19:21
Cytat:To nie jest odpowiedź na pytanie co uważasz za automat.
Pisze cały czas że automatyzacja procesu kadrowania (bo sam pisałeś zaznaczasz w Vegas że na iluś tam sekundach z punktu A do punktu B przekadruj) to nie jest dobry pomysł. Na obrazach statycznych jeszcze to przejdzie ale na obrazach dynamicznych wygląda to źle. Dodatkowo wykadrowujesz z nie pełnej klatki tylko już z kadrowanej klatki.
Cytat:Ale co lepiej? Jakbyś to inaczej zrobił? Nadal nie wiem o co ci chodzi.
W ogóle bym tego nie robił. Jak byś nie zrobił będzie źle gdyż zawsze coś z obrazu pierwotnego ucinasz nie tak jest? Poza tym sam przyznajesz że "wciskanie na siłę" w 2.35 obrazu 16:9 jest złe. Ja to wiem ty to (niby)wiesz ale i tak upierasz się że ucinanie z każdej strony jest ok i zoomowanie/panscanowanie jest ok. Nie uważasz to za sprzeczność? Jak ktoś tak robi jest złe ale jak ty ucinasz jest ok? Ja przyznałem się do błędu że się tak nie powinno robić a Ty? Dalej brniesz że "twoje" ucinanie/zoomowanie/panscanowanie jest ok. Zauważ nawet wydania TVP na BD w 16:9 są trochę lepiej zrobione od twojego sposobu zgadnij dlaczego?
Cytat:Ale co moje/twoje? Co innego kadrować 4:3 do 2.35:1 (jak w ZSJL, gdzie co prawda musisz zoomować, ale możesz zawsze zoomować z 4K), a co innego 16:9 do 2.35:1 (jak w Avengers) gdzie zoomowac nie musisz. Co to znaczy "jest złe"? Jak przyjmujesz, że zły jest sam pomysł to ok, możesz tak uważać, tyle, że wtedy nie mamy tu o czym rozmawiać. A jeśli uważasz, że zły jest sposób wykonani to jaki twoim zdaniem byłby dobry? Ściśnięcie będzie najgorszym z możliwych wyborów, natomiast to, co robię uważam za jedyny słuszny. Wskażesz lepszy sposób, czy dalej będziesz marudził, że film w 4:3 powinien zostać w 4:3?
Dla siebie robisz ok, ale twierdzenie że takie kadrowanie jest ok (a nawet się tak robi) jest w moim (i nie tylko moim) odczuciu dużym nadużyciem. Doraźnym ok ale nie na dłuższą metę.
Avengers z BD kadrowałeś z IMAX scen na 2.35 ucinałeś boki, a potem góra/dół by wybrać taki układ kadrowania by ci odpowiadało, tylko że kompozycja kadru leży bo dość że boki przyciąłeś (tracisz) to zawsze góra/dół też się coś traci. Lecisz automatem czyli każdą scene w określony sposób przycinasz albo na określonej wysokości albo ustawiasz że na 60 klatkach ma np z pozycji wyższej przyciąć na pozycje niższą ale z automatu to lecie. Ile w tych 60 klatkach jest ok kompozycja a ile do poprawy? Obrazy statyczne jeszcze przejdą dynamiczne nie. Poza tym czy to 4k czy to BD to masz nadal kadrowane wydanie (w dodatku różnica w kadrowaniu pomiędzy 4k a BD praktycznie żadna) czyli wykadrowałeś z kadrowanego. Z kadrem jest jak z obrazem przycinasz do ramki ale musisz coś odciąć by pasowała w ramke. Ty przycinasz albo przycinasz i powiększasz lub oddalasz (w zależności z jakich proporcji do jakich chcesz sobie przerobić).
