Nie miałem osobiście okazji zobaczenia na ile ta słaba kompresja obrazu z wydania UK jest uderzająca w ruchu, ale poniżej komentarz nicwooda, którego opinie zwykle są zbieżne z moimi:
We Francji niedawno pojawiło się też nowe wydanie Paris, Texas od Carlotta i jest to o tyle ciekawa informacja, że kompresję obrazu w wydaniach tego dystrybutora zazwyczaj obskakuje David Mackenzie. Ale nie mam 100% pewności co do powyższego i nawet nie wiem czy aby na pewno jest to nowy transfer - na okładce jest info o AR 1.78:1, a remaster = 1.66:1, ale to równie dobrze może być zwykły błąd, jakich mnóstwo.
W ciemno jednak bym nie ryzykował, więc na ten moment najlepszą opcją pozostaje niemiecka edycja.
EDIT: A co powiecie na nowego remastera Paris, Texas? Właśnie jest wyświetlany w Cannes, a francuski dystrybutor Carlotta już coś przebąkuje o edycji 4K
Remaster, który dotychczas mamy na płytach jest z 2014 roku i był ukończony w 2K (skan 4K) za sprawą duetu Ritrovata & Eclair.
Z kolei ten nowy:
Więc jeśli kogoś nie przekonuje korekcja barwna od Francuzów w remasterze 2014, to jest szansa, że u Niemców wyjdzie troche inaczej
Cytat:So, in general, the discs here frequently look absolutely ATROCIOUS - no hyperbole in the slightest. Usually, the longer the film the worse it looks but even the shortest ones are very badly encoded. Paris Texas, Wings of Desire, Until the End of the World and Kings of the Road are among the worst discs I have in my collection. ALL DISCS have severe macroblocking in highlights and sometimes the ENTIRE frame, noticeable in motion and on smaller screens as well, like an invasion of huge blocks of digital mush.
We Francji niedawno pojawiło się też nowe wydanie Paris, Texas od Carlotta i jest to o tyle ciekawa informacja, że kompresję obrazu w wydaniach tego dystrybutora zazwyczaj obskakuje David Mackenzie. Ale nie mam 100% pewności co do powyższego i nawet nie wiem czy aby na pewno jest to nowy transfer - na okładce jest info o AR 1.78:1, a remaster = 1.66:1, ale to równie dobrze może być zwykły błąd, jakich mnóstwo.
W ciemno jednak bym nie ryzykował, więc na ten moment najlepszą opcją pozostaje niemiecka edycja.
EDIT: A co powiecie na nowego remastera Paris, Texas? Właśnie jest wyświetlany w Cannes, a francuski dystrybutor Carlotta już coś przebąkuje o edycji 4K

Remaster, który dotychczas mamy na płytach jest z 2014 roku i był ukończony w 2K (skan 4K) za sprawą duetu Ritrovata & Eclair.
Z kolei ten nowy:
Cytat:The digital restoration of the film was done in 2024. The original 35mm negative was scanned in 4K at L’Immagine Ritrovata in Bologna, with financial support by the CNC. Restoring and color-correction took place at Basis Berlin Postproduktion, with the support of Chanel and the German Film Heritage Funding Program (FFE).
Więc jeśli kogoś nie przekonuje korekcja barwna od Francuzów w remasterze 2014, to jest szansa, że u Niemców wyjdzie troche inaczej
