27-05-2021, 14:56
Mam na BD „Krwawy sport” (1988). Musiałbym dorwać materiał w innych proporcjach aby porównać walki.
Powtórzę. Superscope, zwany później Super 35, powstał dla potrzeb kin panoramicznych. Zatem w takich przybytkach widzowie nie zastanawiają się co mogliby widzieć wyżej oraz niżej. Ja z kolei mam ekran projekcyjny w proporcjach 16:9. Te pasy najczęściej irytują. Wolałbym staranne kompozycje wypełniające cały kadr. W domu to wkurza, i tyle. Prywatnie mógłbym nazwać produkcje Super 35 kastratami. Jednak formalnie tego nie zrobię z uwagi na definicję OAR w kontekście dnia premiery danego filmu.
Czym innym oczywiście są obrazy anamorficzne. W tej sytuacji widok pasów wprowadza mnie w magię kina.
Gwoli pewnej rzetelności dodam, że współczesne produkcje Super 35 potrafią się bronić, szczególnie jeśli już na etapie realizacji wiadomo, że film nigdzie nie wyjdzie w Open Matte. Widać wówczas staranną pracę kamery i sensowne korzystanie z obiektywów krótkoogniskowych (szerokokątnych).
Powtórzę. Superscope, zwany później Super 35, powstał dla potrzeb kin panoramicznych. Zatem w takich przybytkach widzowie nie zastanawiają się co mogliby widzieć wyżej oraz niżej. Ja z kolei mam ekran projekcyjny w proporcjach 16:9. Te pasy najczęściej irytują. Wolałbym staranne kompozycje wypełniające cały kadr. W domu to wkurza, i tyle. Prywatnie mógłbym nazwać produkcje Super 35 kastratami. Jednak formalnie tego nie zrobię z uwagi na definicję OAR w kontekście dnia premiery danego filmu.
Czym innym oczywiście są obrazy anamorficzne. W tej sytuacji widok pasów wprowadza mnie w magię kina.
Gwoli pewnej rzetelności dodam, że współczesne produkcje Super 35 potrafią się bronić, szczególnie jeśli już na etapie realizacji wiadomo, że film nigdzie nie wyjdzie w Open Matte. Widać wówczas staranną pracę kamery i sensowne korzystanie z obiektywów krótkoogniskowych (szerokokątnych).
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
