Aliens to zupełnie inny przypadek (podobnie jak T1 i Titanic). Filmy Camerona prawie zawsze przechodził korekcję barwną, przez co Cameron ma swój rozpoznawalny styl (błękit, szczególnie widoczny w nocnych ujęciach). Po prostu na blu-ray błękit poszedł trochę bardziej w teal, co akurat totalnie mi nie przeszkadza, a nawet momentami wygląda lepiej niż gdy oglądałem film wcześniej. Natomiast GBU nie był wcześniej poddany żadnej korekcie barwnej, a jak już taką zrobili przy okazji remastera, to zaszaleli po całości. Tu chyba nie pomoże jedynie zabicie tealu.
W przypadku remastera GBU da się jednym uniwersalnym ustawieniem sprawić aby zdecydowana większość scen prezentowała się mniej lub bardziej podobnie do włoskiego transferu GBU od Mondo, który w moich oczach najbardziej mi podchodzi. Swego czasu bawiłem się w GIMP zakładką Colors -> Curves na kilkunastu wybranych kadrach tego remastera i później te wypociny eksportowałem sobie do pliku i podziwiałem rezultaty na HTPC bez potrzeby rekompresowania filmu.
Jeśli ktoś jest chętny to mogę napisać co i jak.
Oczywiście ideałem byłoby gmerać przy każdej scenie z osobna, ale na takie zabawy to może będę miał czas na emeryturze, ale to najwcześniej za 30 lat, a na razie trzeba sobie jakoś radzić...
(04-05-2016, 19:13)Juby napisał(a): Natomiast GBU nie był wcześniej poddany żadnej korekcie barwnej, a jak już taką zrobili przy okazji remastera, to zaszaleli po całości. Tu chyba nie pomoże jedynie zabicie tealu.
Każdy film jest poddawany korekcji barwnej, to że w tamtych czasach nie było Digital Intermediate nie znaczy, że korekcja barwna nie była przeprowadzona. Uważasz że jak Nolan tworzy kolorystykę kończąc swój film analogowo?
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
05-05-2016, 11:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2016, 17:11 przez kryst007.)
Gdy patrzę na te screeny to nie wystarczy mi nic innego jak się z Wami zgodzić. Film teraz nie dość, że wygląda z taką kolorystyką 10 lat starzej, to jeszcze kicz aż się wylewa.
(05-05-2016, 09:05)Mierzwiak napisał(a): Każdy film jest poddawany korekcji barwnej, to że w tamtych czasach nie było Digital Intermediate nie znaczy, że korekcja barwna nie była przeprowadzona. Uważasz że jak Nolan tworzy kolorystykę kończąc swój film analogowo?
No dobra, wiem, był poddany korekcji barwnej, ale kiedyś starali się przy niej o oddanie jak najbardziej naturalnych kolorów. Nie było mody na teal+yellow.
Nowa kolorystyka na sreenach przypomina mi to co pamiętam z czasów wideo, kiedy po raz pierwszy, drugi i pięćdziesiąty drugi widzialem ten film. Mi zdecydowanie odpowiada. Chyba wymienię swoją wersję jak będzie ku temu okazja.
12-06-2017, 10:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2017, 10:26 przez misfit.)
Szykuje się wydanie 50th Anniversary na BD z inną kolorystyką oraz w wersji kinowej oraz rozszerzonej od Kino Lorber w USA - 15 sierpnia.
Cytat:Special Features and Technical Specs:
DISC ONE
- 4K transfer of the Original U.S. Theatrical Cut
- New Audio Commentary by Film Historian Tim Lucas
- "Trailers From Hell" with Ernest Dickerson
- Newly Restored 2.0 Mono Audio
- M.O.S. Deleted Scene of Blondie in the desert finding skeletons
- Trailers for Sergio Leone Westerns
- Italian Dolby Digital 2.0 Mono
- English DTS-HD MA 5.1 Audio
- Animated Image Galleries
- Optional English SDH subtitles
DISC TWO
- 4K transfer of the Extended Cut
- Newly Restored 2.0 Mono Audio
- Audio Commentary By Acclaimed Film Historian Richard Schickel
- Audio Commentary By Noted Cultural Historian Christopher Frayling
- Leone's West: Making Of Documentary
- The Leone Style: On Sergio Leone Featurette
- The Man Who Lost The Civil War: Civil War Documentary
- Reconstruction The Good, The Bad And The Ugly
- II Maestro: Ennio Morricone and The Good, The Bad And The Ugly Featurette
- Deleted Scenes
- Original U.S. Theatrical Trailer
- Original French Theatrical Trailer
- English DTS-HD MA 5.1 Audio
- Italian Dolby Digital 2.0 Mono
- Optional English subtitles
Besides the color correction (removing the yellowishness) we also made the following corrections and adjustments to create our 161 Minute cut of the Theatrical version:
1. The "flip cut" transition/optical wipe from "Tuco talking to Blondie and taking a bite of his cigar to being hung" was restored to its original version
2. The fadeout to black of the "gun shop owner with the sign in his mouth" scene is now a cut to exodus scene.
3. The fadeout of the "Blondie passing out as Tuco is bringing him water" scene happens exactly 1 second later than how it was on old MGM DVD release of the Theatrical Cut.
4. The dissolve from "night" scene to "coach arriving at the mission" scene now fades up from black
5. The shot of the train leaving the station (with Tuco and Wallace on it) was supposedly longer in the US theatrical cut, before cutting directly to Tuco in the train and not dissolving out earlier to the early morning camp scene - Our 4K of the 161 minute cut matches the old MGM DVD of the theatrical cut exactly.