04-12-2023, 21:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2023, 21:21 przez ILSA FAUST.)
(04-12-2023, 14:15)fire_caves napisał(a): wystarczy sobie przypomnieć o inflacji
Oczywiście podane tabele nie zawierają inflacji, wiadoma sprawa, ale uznałem tabele na tyle ciekawe bo wpisują się w naszą dyskusję, że Promek i Covenant zarabiają dosyć sporo na świecie, ba, nawet biją rekordy serii.
Pomimo wad obu filmów, stanowią one kanon Alien koniec i kropka
Największą wadą obu filmów jest brak ostatniej części domykającą trylogię prequeli Alien.
No i w tabelach widać co zrobił Glover z P2, ciarki
a potem AvP-1 przywrócił serię Predator do życia.
No i po tabelach widać w pozycji Predator Prey "nicość" jeśli chodzi o liczby - jak teraz porównać statystyki z innymi predziami.
Polityka "ukrywania" danych przez platformy, kasowania kontentu w zaciszu gabinetów księgowych, albo ukrywania całych produkcji na twardych dyskach przed światem - to są zagrożenia dla "demokracji" w przemyśle filmowym.
(04-12-2023, 17:27)Mierzwiak napisał(a): Jak miło, że bierzesz pod uwagę stosunek budżetu do BO oraz setki milionów dolarów jakie te filmy przez dekady pozarabiały na VHS, DVD i Blu-ray.
Tak, wrzuciłem tabele bez komentarza, ale koledzy mnie wyręczyli poniekąd
TAK, najbardziej miarodajnym FAKTEM w dyskusji ile wydanego budżetu netto (bez kosztów promocji oraz pozostałych, które wytwórnie odzyskają w czasie m.in. ze sprzedaży nośników fizycznych czy kopii cyfrowych) przekłada się na box-office w USA.
Jeśli wszyscy się zgadzamy, że ten wskaźnik powoduje chęć lub niechęć włodarzy wytwórni do rozwoju franczyzy to Promek i Covenant wypadają podobnie jak Alien 3-4 oraz AvP 1-2. Do tego Box office światowy w przypadku Promka był kropką nad "i".
Słaby wynik Covenanta na świecie "skasował" brakujący film domykający trylogię Scotta, ale nie do końca to była wina filmu tylko konkurencja superhero w box-office (Strażnicy galaktyki, wonder woman) oraz piraci z karaibów - słaba promocja także - po górkę miał Alien Covenant w tym czasie ale pamiętam seans w kinie był świetny (montaż dźwięku, scena pod prysznicem, lądowanie na planecie)
W tym kontekście 75 mln USD budżetu na Romulusa (akcja głównie na stacji kosmicznej oraz efekty specjalne w stylu Aliens) oraz zachwycie Scotta filmem mamy szansę dostać naprawdę zajebisty film, który nam wszystkim przysporzy białych zębów na wierzchu przez kolejne parę dni po wyjściu z kina
Przecież ten Scott to wszystko i wszystkich wokół opierd....jak to każdy stary dziad ma w zwyczaju, a tu nagle taki spokój ducha w postaci słów "k...wa zejebiście to wygląda" - wchodzę w to !
Jeśli chodzi kasę wydaną na przesiadki z wydania na wydanie to na wszystkie 3 serie wydałem krocie aby doprowadzić do wydań 4K UHD w STEELBOOK (także lenticulary) oraz Vinyle z Soundtrackami.
Tylko Alien 3-4 oraz AvP 1-2 oraz T1, T3 nie mają wydań 4K na półce
06/19 posiada blu ray zamiast 4K UHD (całkiem niezły wynik, mając na uwadze realną szansę na T1 oraz korektę T2, szansę na Alien 3-4, AvP w przypadku planów na boxy 4K, które seria Alien uwielbia)
Wszystkie 19 filmów ma STEELBOOKI na półce, część lenticulary
Jeśli chodzi o vinyle to brakuje:
Alien 3-4 (w tym majstersztyk Alien 3 ma być wydany przez Mondo na któryś kolejny Alien Day 26/04)
Predators (zapomnieli)
AvP 1-2 (chyba nie będzie wydane nigdy)
Także jest co słuchać i oglądać w 2024 roku przed premierą Alien Romulus
ILSA FAUST (IMF TEAM)