18-12-2023, 13:18
(18-12-2023, 13:00)misfit napisał(a): Mierzwiak - w zwiastunie Abyss (i tym lepszym i gorszym jakościowo) ewidentnie widzę sztuczne wyostrzanie w części ujęć, ale nie będę się sprzeczał czy to jest efekt AI, czy czegoś bardziej tradycyjnego. Od razu rzuciły mi się też nienaturalne oczęta i widzę, że Geoff'owi też. Chyba, że zwiastun odbiega znacząco pod tym względem od UHD, to wtedy spoko...Tak, pisał mi o tym.
Wiesz, nie będę się z tym kłócić i upierać, że The Abyss jest w 100% naturalnym skanem, bo na pewno nie jest, i tak, obraz jest bardzo czysty (choć z wiadomych względów wzbraniam się tu przed oceną ziarna; wydaje mi się, że ten trailer Pro Res był pod tym względem lepszy), tu czy tam widać wygładzoną twarz, głównie w przypadku Mastrantonio, ale chyba i Harris miał jakiś tam moment gdzie detale na twarzy mu się rypnęły (ale też pamiętajmy, że przy filmach kręconych na taśmie bywały problemy z ostrością, więc jeśli użyli jakiegoś algorytmu a twarz w nim była akurat nieostra, to wiadomo, że będzie to zapewne uwypuklone), ale jednocześnie nie widziałem tu nic, na co miałbym się wkurzać i obrażać i z ręką na sercu jestem z tego co widziałem w 100% zadowolony.
W przypadku Titanica i Aliens łatwiej odrzucić mi wersje 4K mając na półce świetne BD, więc bardzo możliwe, że tutaj dochodzi psychologia i świadomość, że albo to, albo nic, ale szczerze - jest dobrze, naprawdę, a chyba znasz mnie na tyle że wiesz, że mam swoje standardy (choć zapowiada się na to, że True Lies stanie na mojej półce i obok T2 będzie najgorszym / najsłabszym remasterem 4K w kolekcji)
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
