Sleepless in Seattle - porównanie obrazu 4K UHD vs Blu-ray z 2013 roku od Sony Pictures.
Pierwszy kadr to optical. W 3 i 4 kolumnie dołączone są też heatmapy oraz wykorzystanie WCG.
Tradycyjnie pełna profeska od Sony - gigantyczna poprawa w szczegółowości obrazu względem poprzednich transferów, czy to jeśli mowa o zbliżeniach czy dalekich ujęciach - zdradzę tajemnicę, że największa w całym Vol.4. Do tego mam brak jakichkolwiek zastrzeżeń do kompresji obrazu, ziarno w ruchu prezentuje się pięknie i nigdzie nie zaobserwowałem oznak jego "zjadania" na jednolitym tle, artefaktów w jasnych obszarach, problemów z chromą, ghostingów, smearingów, itd. itp. Dlatego też Sony jest moim ulubionym wydawcą, wliczając w to także butikowych wydawców, u którego odpalam film i niemal zawsze mam pewność, że wyciągnięto maxa, do tego można się w 100% skupić na seansie, nie będąc atakowanym raz po raz różnymi anomaliami, które rozpraszałyby uwagę. Dodajmy do tego jeszcze poza Atmosem dwa starsze mixy 5.1 i 2.0, wszystkie w bezstratnej formie.
Dobrze, ale ktoś może zapyta co zatem z tą recenzją na blu-ray.com, w której wydanie UHD dostało za obraz ocenę 3.50/5? Dwa główne zarzuty - zbyt ciemny obraz oraz mocno nasycone kolorki, z dziwnym czerwonawym odcieniem skóry. Patrzymy na dołączone screeny do recenzji i faktycznie - koleś ma rację. Sęk w tym, że te screeny z blu-ray.com dalece odbiegają od tego jak obraz wygląda w rzeczywistości. Poniżej dowód - po lewej stronie screeny z blu-ray.com, w środku moje z UHD, a po prawej z dołączonego zremasterowanego BD.
![[Obrazek: MES7YLB_t.jpg]](https://thumbs4.imagebam.com/f6/3c/8c/MES7YLB_t.jpg)
![[Obrazek: MES7YL9_t.jpg]](https://thumbs4.imagebam.com/2e/a5/64/MES7YL9_t.jpg)
Wygląda mi więc na to, że recenzja na blu-ray.com została napisana na podstawie słabo wykonanych screenów. Chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać ten portal...
Dodatki w wydaniu z 2013 roku od Sony:
Dodatki w wydaniu z 2024 roku, które umieszczono na dołączonym BD:
Wykres jasności szczytowej:
![[Obrazek: GZpeC17.png]](https://i.imgur.com/GZpeC17.png)
BDInfo:
Pierwszy kadr to optical. W 3 i 4 kolumnie dołączone są też heatmapy oraz wykorzystanie WCG.
Tradycyjnie pełna profeska od Sony - gigantyczna poprawa w szczegółowości obrazu względem poprzednich transferów, czy to jeśli mowa o zbliżeniach czy dalekich ujęciach - zdradzę tajemnicę, że największa w całym Vol.4. Do tego mam brak jakichkolwiek zastrzeżeń do kompresji obrazu, ziarno w ruchu prezentuje się pięknie i nigdzie nie zaobserwowałem oznak jego "zjadania" na jednolitym tle, artefaktów w jasnych obszarach, problemów z chromą, ghostingów, smearingów, itd. itp. Dlatego też Sony jest moim ulubionym wydawcą, wliczając w to także butikowych wydawców, u którego odpalam film i niemal zawsze mam pewność, że wyciągnięto maxa, do tego można się w 100% skupić na seansie, nie będąc atakowanym raz po raz różnymi anomaliami, które rozpraszałyby uwagę. Dodajmy do tego jeszcze poza Atmosem dwa starsze mixy 5.1 i 2.0, wszystkie w bezstratnej formie.
Dobrze, ale ktoś może zapyta co zatem z tą recenzją na blu-ray.com, w której wydanie UHD dostało za obraz ocenę 3.50/5? Dwa główne zarzuty - zbyt ciemny obraz oraz mocno nasycone kolorki, z dziwnym czerwonawym odcieniem skóry. Patrzymy na dołączone screeny do recenzji i faktycznie - koleś ma rację. Sęk w tym, że te screeny z blu-ray.com dalece odbiegają od tego jak obraz wygląda w rzeczywistości. Poniżej dowód - po lewej stronie screeny z blu-ray.com, w środku moje z UHD, a po prawej z dołączonego zremasterowanego BD.
Wygląda mi więc na to, że recenzja na blu-ray.com została napisana na podstawie słabo wykonanych screenów. Chyba nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać ten portal...

Dodatki w wydaniu z 2013 roku od Sony:
Cytat:"Love in the Movies" 1993 featurette (13:09)
"When I Fall in Love" music video by Celine Dion and Clive Griffin (4:21)
Dodatki w wydaniu z 2024 roku, które umieszczono na dołączonym BD:
Cytat:Audio commentary with critics Karen Han and David Sims (2024)
Audio commentary with director/co-writer Nora Ephron and producer/screenwriter Delia Ephron (2002)
2018 Conversation on Sleepless in Seattle with Gary Foster and Meg Ryan (3:36)
"Love in the Movies" 1994 featurette (13:09)
Deleted Scenes (with Play All) (6:07)
- Opening Gifts (2:32)
- Guest at the Door (2:25)
- Fishing (0:53)
- Airport (0:27)
“When I Fall in Love” Music Video by Clive Griffin and Celine Dion (4:21)
Theatrical Trailer (2:31)
Wykres jasności szczytowej:
![[Obrazek: GZpeC17.png]](https://i.imgur.com/GZpeC17.png)
BDInfo:
Kod:
DISC INFO:
Disc Title: SLEEPLESS_IN_SEATTLE
Disc Size: 93,962,631,168 bytes
Protection: AACS2
Extras: Ultra HD, BD-Java
BDInfo: 0.7.6.1
PLAYLIST REPORT:
Name: 00001.MPLS
Length: 1:45:06.717 (h:m:s.ms)
Size: 86,065,483,776 bytes
Total Bitrate: 109.17 Mbps
(*) Indicates included stream hidden by this playlist.
VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 77338 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 2000nits / HDR10 / BT.2020
* MPEG-H HEVC Video 2100 kbps (2.64%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 2000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020
AUDIO:
Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Dolby TrueHD/Atmos Audio English 4588 kbps 7.1+11 objects / 48 kHz / 3948 kbps / 24-bit (AC3 Core: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps)
DTS-HD Master Audio English 2148 kbps 5.1 / 48 kHz / 2148 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio English 1555 kbps 2.0 / 48 kHz / 1555 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio French 1555 kbps 2.0 / 48 kHz / 1555 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio French 1556 kbps 2.0 / 48 kHz / 1556 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio German 1556 kbps 2.0 / 48 kHz / 1556 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio Italian 1555 kbps 2.0 / 48 kHz / 1555 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio Korean 1561 kbps 2.0 / 48 kHz / 1561 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio Spanish 1557 kbps 2.0 / 48 kHz / 1557 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
Dolby Digital Audio Spanish 192 kbps 2.0 / 48 kHz / 192 kbps / Dolby Surround
DTS-HD Master Audio Thai 1558 kbps 2.0 / 48 kHz / 1558 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
DTS-HD Master Audio Turkish 1559 kbps 2.0 / 48 kHz / 1559 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
SUBTITLES:
Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics English 44.139 kbps
Presentation Graphics English 33.446 kbps
Presentation Graphics English 44.151 kbps
Presentation Graphics English 33.461 kbps
Presentation Graphics Arabic 17.208 kbps
Presentation Graphics Chinese 24.02 kbps
Presentation Graphics Chinese 29.461 kbps
Presentation Graphics Danish 25.709 kbps
Presentation Graphics Dutch 26.198 kbps
Presentation Graphics Finnish 27.629 kbps
Presentation Graphics French 28.433 kbps
Presentation Graphics German 28.544 kbps
Presentation Graphics Italian 26.934 kbps
Presentation Graphics Korean 21.502 kbps
Presentation Graphics Norwegian 25.264 kbps
Presentation Graphics Portuguese 26.138 kbps
Presentation Graphics Spanish 25.553 kbps
Presentation Graphics Spanish 31.147 kbps
Presentation Graphics Swedish 22.422 kbps
Presentation Graphics Thai 31.84 kbps
Presentation Graphics Turkish 29.039 kbps
Presentation Graphics French 0.638 kbps
