17-03-2024, 15:04
O ile w przypadku Titanica i The Abyss zastosowana obróbka się broni, bo jednak źródło w natywnym 4K i drobniejsze ziarno już same w sobie stanowią ułatwienie (abstrahując od tego, że skoro mamy natywne 4K to używanie na tym jakichkolwiek narzędzi, odziarniania i ulepszczaczy to zwykły idiotyzm) tak jednak 2K i spore ziarno w przypadku Aliens zaowocowały katastrofą, bo algorytm musiał zgadywać masę detali, stąd takie kwiatki jak krzywe zęby Weaver i jedynka nachodząca jedna na drugą:
![[Obrazek: IMG-20240317-150208.jpg]](https://i.ibb.co/LdnCGgW/IMG-20240317-150208.jpg)
![[Obrazek: IMG-20240317-150220.jpg]](https://i.ibb.co/L87dnmt/IMG-20240317-150220.jpg)
Co do fejk HDR, to mylisz się misfit, bo to nie kwestia "mastera SDR" (tak jakby inne filmy nie trafiały na UHD z istniejących DI starszych niż wydanie BD Aliens i które w HDR miały mnóstwo nowych detali odzyskanych w jasnych partiach obrazu) tylko podejścia Camerona: wersje "HDR" jego filmów stanowią 1:1 odzwierciedlenie tego, jak wyglądają w SDR. Oczywiście realnie dostajemy i tak miły dla oka kontrast, a co za tym idzie szerszą rozpiętość tonalną, ale nie w takim sensie w jakim odbywa się to zazwyczaj.
![[Obrazek: IMG-20240317-150208.jpg]](https://i.ibb.co/LdnCGgW/IMG-20240317-150208.jpg)
![[Obrazek: IMG-20240317-150220.jpg]](https://i.ibb.co/L87dnmt/IMG-20240317-150220.jpg)
Co do fejk HDR, to mylisz się misfit, bo to nie kwestia "mastera SDR" (tak jakby inne filmy nie trafiały na UHD z istniejących DI starszych niż wydanie BD Aliens i które w HDR miały mnóstwo nowych detali odzyskanych w jasnych partiach obrazu) tylko podejścia Camerona: wersje "HDR" jego filmów stanowią 1:1 odzwierciedlenie tego, jak wyglądają w SDR. Oczywiście realnie dostajemy i tak miły dla oka kontrast, a co za tym idzie szerszą rozpiętość tonalną, ale nie w takim sensie w jakim odbywa się to zazwyczaj.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
