Na filmie Dersu z youtube niemal cały czas widzę te "anomalie" i powiem Ci, że gdyby na mojej płycie było podobnie to od razu poleciałaby do kosza - zdecydowanie za duży hardcore jak dla mnie 
Transfer na tym hiszpańskim BD jednak nie wygląda na coś nowszego, a na statycznych screenach pewnie każdy uznałby, że to jest ten sam master (takie same kadrowanie, geometria obrazu i ogólna charakterystyka obrazu co na yt, minus kompresja obrazu), a jednak w ruchu różnica jest dramatyczna, m.in. właśnie poprzez znaczną redukcję tych anomalii obrazowych. Więcej napiszę po obejrzeniu całości.
Dopiero wczoraj kurier mi przyniósł Wściekłe psy i też czekają na swoją kolejkę - po mundialu
Na statycznych screenach z remastera BD wydawało mi się, że czerwienie są trochę podkręcone, ale może takie właśnie mają być -> https://ascmag.com/articles/flashback-reservoir-dogs
Może ktoś ma kontakt do Andrzeja Sekuły?
Tak czy śmak w trakcie seansu, nie mając bezpośredniego porównania kolorkowego do poprzednich transferów, pewnie nic nie będzie mi się rzucać w oczy w tym względzie - a jeśli będzie inaczej to lekki zjazd z nasyceniem i po sprawie.
Na 4K UHD widzę, że film jest masterowany pod 4000 nitów, a faktyczna jasność szczytowa przez niemal cały czas zawiera się w przedziale 150-300 nitów. Więc w HDR10 na niektórych wyświetlaczach (np. ten "przełomowy" QD-OLED Samsunga
) obraz może być znacznie ciemniejszy niż być powinien. O ASBL nawet nie wspominam...

Transfer na tym hiszpańskim BD jednak nie wygląda na coś nowszego, a na statycznych screenach pewnie każdy uznałby, że to jest ten sam master (takie same kadrowanie, geometria obrazu i ogólna charakterystyka obrazu co na yt, minus kompresja obrazu), a jednak w ruchu różnica jest dramatyczna, m.in. właśnie poprzez znaczną redukcję tych anomalii obrazowych. Więcej napiszę po obejrzeniu całości.
(07-12-2022, 21:55)Fitzer napisał(a): A jak oceniasz obrazek we Wściekłych Psach? (mam na myśli głównie kolorystykę)
Dopiero wczoraj kurier mi przyniósł Wściekłe psy i też czekają na swoją kolejkę - po mundialu

Na statycznych screenach z remastera BD wydawało mi się, że czerwienie są trochę podkręcone, ale może takie właśnie mają być -> https://ascmag.com/articles/flashback-reservoir-dogs
Cytat:Tarantino reveals that Sekula sewed up the competition by daring to be bold in his choice of film stock. “Andrzej told us he wanted to shoot the entire film on Kodak’s 50 ASA 5245 stock, which is typically used for daylight exteriors. That’s not the kind of thing most cinematographers would say when they’re competing for a job on a production that doesn’t have much money! But when I talked with him about the way I wanted the film to look, I always talked in terms of colors: ‘I want the reds to be really, really red’ and ‘I want the blacks to be black as hell.’ He picked the stock that would make the film look as rich as possible and make those colors pop.”
Może ktoś ma kontakt do Andrzeja Sekuły?

Tak czy śmak w trakcie seansu, nie mając bezpośredniego porównania kolorkowego do poprzednich transferów, pewnie nic nie będzie mi się rzucać w oczy w tym względzie - a jeśli będzie inaczej to lekki zjazd z nasyceniem i po sprawie.
Na 4K UHD widzę, że film jest masterowany pod 4000 nitów, a faktyczna jasność szczytowa przez niemal cały czas zawiera się w przedziale 150-300 nitów. Więc w HDR10 na niektórych wyświetlaczach (np. ten "przełomowy" QD-OLED Samsunga
) obraz może być znacznie ciemniejszy niż być powinien. O ASBL nawet nie wspominam...
