Spróbuję wytłumaczyć najprościej jak tylko potrafię, na tyle na ile się to da, na screenach po konwersji do SDR.
Przewodnik po wydaniach UHD z dobrze i słabo zachowaną strukturą ziarna w jasnych obszarach obrazu
Dobre:
![[Obrazek: E9SfZ0Um.jpeg]](https://i.imgur.com/E9SfZ0Um.jpeg)
Słabe:
![[Obrazek: EBuSmI7m.jpeg]](https://i.imgur.com/EBuSmI7m.jpeg)
Dobre:
![[Obrazek: BSPJzYVm.jpeg]](https://i.imgur.com/BSPJzYVm.jpeg)
Słabe:
![[Obrazek: fdZISozm.jpeg]](https://i.imgur.com/fdZISozm.jpeg)
Dobre:
![[Obrazek: knxIQeqm.jpeg]](https://i.imgur.com/knxIQeqm.jpeg)
Słabe:
![[Obrazek: HUY4UqIm.jpeg]](https://i.imgur.com/HUY4UqIm.jpeg)
Lepsze:
![[Obrazek: SC4whdqm.jpeg]](https://i.imgur.com/SC4whdqm.jpeg)
Słabsze:
![[Obrazek: Ozaaxrpm.jpeg]](https://i.imgur.com/Ozaaxrpm.jpeg)
A teraz kilka przykładowych kadrów Barry Lyndon od Criteriona, które przykuły moją uwagę w trakcie seansu:
![[Obrazek: oteiCPEm.jpeg]](https://i.imgur.com/oteiCPEm.jpeg)
Przypominam, zwracamy uwagę na jasne obszary obrazu, czyli w powyższych przypadkach głównie niebo. Niech każdy sobie sam oceni czy dla niego to jest dobrze, czy słabo zachowana struktura ziarna.
Jeśli ktoś ma nadzieję, że tylko część klatek w tych ujęciach jest słabsza, a inne już nie to od razu rozwiewam wątpliwości - wszystkie klatki, włącznie z kluczowymi, prezentują podobny poziom w jasnych obszarach. Poza tym pochodzą one z warstwy FEL. U mnie w ruchu wygląda to po prostu jak mocno skompresowane ziarno i w UHD niewiele rzeczy mnie bardziej irytuje niż coś takiego.
Jutro powinienem dostać Warnera i napiszę czy u mnie faktycznie prezentuje się zdecydowanie lepiej w tej kwestii, tak jak nicwood sugeruje - w ponad 90% mamy zbieżne spostrzeżenia co do transferów, więc jestem dobrej myśli.
Przewodnik po wydaniach UHD z dobrze i słabo zachowaną strukturą ziarna w jasnych obszarach obrazu
Dobre:
![[Obrazek: E9SfZ0Um.jpeg]](https://i.imgur.com/E9SfZ0Um.jpeg)
Słabe:
![[Obrazek: EBuSmI7m.jpeg]](https://i.imgur.com/EBuSmI7m.jpeg)
Dobre:
![[Obrazek: BSPJzYVm.jpeg]](https://i.imgur.com/BSPJzYVm.jpeg)
Słabe:
![[Obrazek: fdZISozm.jpeg]](https://i.imgur.com/fdZISozm.jpeg)
Dobre:
![[Obrazek: knxIQeqm.jpeg]](https://i.imgur.com/knxIQeqm.jpeg)
Słabe:
![[Obrazek: HUY4UqIm.jpeg]](https://i.imgur.com/HUY4UqIm.jpeg)
Lepsze:
![[Obrazek: SC4whdqm.jpeg]](https://i.imgur.com/SC4whdqm.jpeg)
Słabsze:
![[Obrazek: Ozaaxrpm.jpeg]](https://i.imgur.com/Ozaaxrpm.jpeg)
A teraz kilka przykładowych kadrów Barry Lyndon od Criteriona, które przykuły moją uwagę w trakcie seansu:
![[Obrazek: oteiCPEm.jpeg]](https://i.imgur.com/oteiCPEm.jpeg)
Przypominam, zwracamy uwagę na jasne obszary obrazu, czyli w powyższych przypadkach głównie niebo. Niech każdy sobie sam oceni czy dla niego to jest dobrze, czy słabo zachowana struktura ziarna.
Jeśli ktoś ma nadzieję, że tylko część klatek w tych ujęciach jest słabsza, a inne już nie to od razu rozwiewam wątpliwości - wszystkie klatki, włącznie z kluczowymi, prezentują podobny poziom w jasnych obszarach. Poza tym pochodzą one z warstwy FEL. U mnie w ruchu wygląda to po prostu jak mocno skompresowane ziarno i w UHD niewiele rzeczy mnie bardziej irytuje niż coś takiego.
Jutro powinienem dostać Warnera i napiszę czy u mnie faktycznie prezentuje się zdecydowanie lepiej w tej kwestii, tak jak nicwood sugeruje - w ponad 90% mamy zbieżne spostrzeżenia co do transferów, więc jestem dobrej myśli.

