No i to jest to o czym wielokrotnie pisaliśmy. Oczywiście że mając do dyzpozycji cyfrową korekcję barwną i precyzyjniejszą kontrolę nad kolorami reżyserzy mogą dokonywać takich czy innych zmian w wyglądzie swoich filmów, ale zakładanie z góry że za każdym razem jest to a) zmiana na gorsze b) wprowadzanie do filmu odcieni których nigdy w nich nie było jest zwyczajnie błędne.
Osobną kwestią jest to na ile taki widoczny na powyższym wideo zeskanowany answer print (w przypadku Matewan, jak czytam na forum blu-ray.com., stworzony nie przed premierą, ale wiele lat później, więc tutaj może wchodzić w grę modyfikacja wyglądu filmu w stosunku do tego jak wyglądał w 1987 roku) wygląda kolorystycznie tak samo w porównaniu do tej samej kopii puszczanej fatycznie na projektorze. Czy coś się nie gubi, nie przeinacza w procesie skanowania?
Jeśli mam wskazać jakąś negatywną stronę tego typu palet barwnych, niezależnie od tego jak wierne są one oryginalnemu wyglądowi filmu, to że często mają one zbyt cyfrowy, sztuczny wygląd właśnie, jakby usunięte zostały wszelkie niuanse, na szczęście często na UHD wygląda to o wiele lepiej.
Osobną kwestią jest to na ile taki widoczny na powyższym wideo zeskanowany answer print (w przypadku Matewan, jak czytam na forum blu-ray.com., stworzony nie przed premierą, ale wiele lat później, więc tutaj może wchodzić w grę modyfikacja wyglądu filmu w stosunku do tego jak wyglądał w 1987 roku) wygląda kolorystycznie tak samo w porównaniu do tej samej kopii puszczanej fatycznie na projektorze. Czy coś się nie gubi, nie przeinacza w procesie skanowania?
Jeśli mam wskazać jakąś negatywną stronę tego typu palet barwnych, niezależnie od tego jak wierne są one oryginalnemu wyglądowi filmu, to że często mają one zbyt cyfrowy, sztuczny wygląd właśnie, jakby usunięte zostały wszelkie niuanse, na szczęście często na UHD wygląda to o wiele lepiej.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K