Pierwsze polskie T2 było w SDR
Night830, jest co nieco zagranicznych UHD w SDR, ale to niemal wyłącznie dlatego gdy po prostu nie istnieje wersja HDR.
Korzystanie z mastera SDR w sytuacji gdy istnieje wersja HDR to po prostu straszne skąpstwo. Tym niemniej względem BD zyskujemy wyższą rozdzielczość, 10-bitową głębię kolorów (= często lepsze przejścia tonalne) i zwykle lepszą kompresję obrazu - trzeba to jeszcze umieć wykorzystać, co nie każdemu się udaje. Dysponując tylko masterem SDR co bardziej kumaci robią małe czary z obrazem SDR w kontenerze HDR - tym samym dodatkowo zyskujemy szeroką paletę barw.
Zobaczymy w końcu jak Studio N sobie radzi z kompresją obrazu, bo T2, z uwagi na megaśnego DNRa, nie stanowił praktycznie żadnego wyzwania w tym aspekcie
Night830, jest co nieco zagranicznych UHD w SDR, ale to niemal wyłącznie dlatego gdy po prostu nie istnieje wersja HDR.
Korzystanie z mastera SDR w sytuacji gdy istnieje wersja HDR to po prostu straszne skąpstwo. Tym niemniej względem BD zyskujemy wyższą rozdzielczość, 10-bitową głębię kolorów (= często lepsze przejścia tonalne) i zwykle lepszą kompresję obrazu - trzeba to jeszcze umieć wykorzystać, co nie każdemu się udaje. Dysponując tylko masterem SDR co bardziej kumaci robią małe czary z obrazem SDR w kontenerze HDR - tym samym dodatkowo zyskujemy szeroką paletę barw.
Zobaczymy w końcu jak Studio N sobie radzi z kompresją obrazu, bo T2, z uwagi na megaśnego DNRa, nie stanowił praktycznie żadnego wyzwania w tym aspekcie