10-06-2023, 06:13
Wyczuwam spore niezrozumienie zagadnienia, więc raz jeszcze o co chodzi z WCG:
HDR heatmaps and torch mode UHDs
Jak widać w praktyce szeroka paleta barw daje w niektórych filmach na części ujęć bardziej soczyste czerwienie, zielenie, itd. Z zamieszczonych przykładów użytkownika Pyoko, jednym z najciekawszych filmów pod względem wykorzystania WCG jest np. La La Land, a także animacje - Spider-Man: Into the Spider-Verse czy Lego Batman Movie, chociaż w tych drugich przykładach są to zazwyczaj granice DCI-P3. Nie brakuje też filmów, w których praktycznie nie uświadczymy WCG, a BT.2020 pełni rolę kontenera, w którym nie znajduje się nic ponad Rec.709.
O co chodzi z tymi Kurosawami 4K UHD z Japonii? Po prostu dotychczas SDR/BT.2020 było miejską legendą, którą z tego co pamiętam można było zobaczyć na płycie testowej Spears & Munsil, a w filmach SDR zamieszczanych w formacie UHD BD dystrybutorzy dawali max. paletę Rec.709, czyli to co znamy dobrze ze "zwykłego" Blu-ray'a. Japończycy pokazali, że jednak się da - ale to i tak są akademickie dywagacje, przynajmniej w przypadku 2 z 3 tych moich pozycji, bo w czarno-białych filmach korzyści z wykorzystania WCG to jest okrągłe zero.
Kagemusha jednak może na tym zyskiwać, ale nie mam płatnego DaVinci Resolve aby to w 100% potwierdzić, sprawy nie ułatwia też to, że w wydaniu nie ma dołączonego Blu-ray'a.
HDR heatmaps and torch mode UHDs
Jak widać w praktyce szeroka paleta barw daje w niektórych filmach na części ujęć bardziej soczyste czerwienie, zielenie, itd. Z zamieszczonych przykładów użytkownika Pyoko, jednym z najciekawszych filmów pod względem wykorzystania WCG jest np. La La Land, a także animacje - Spider-Man: Into the Spider-Verse czy Lego Batman Movie, chociaż w tych drugich przykładach są to zazwyczaj granice DCI-P3. Nie brakuje też filmów, w których praktycznie nie uświadczymy WCG, a BT.2020 pełni rolę kontenera, w którym nie znajduje się nic ponad Rec.709.
O co chodzi z tymi Kurosawami 4K UHD z Japonii? Po prostu dotychczas SDR/BT.2020 było miejską legendą, którą z tego co pamiętam można było zobaczyć na płycie testowej Spears & Munsil, a w filmach SDR zamieszczanych w formacie UHD BD dystrybutorzy dawali max. paletę Rec.709, czyli to co znamy dobrze ze "zwykłego" Blu-ray'a. Japończycy pokazali, że jednak się da - ale to i tak są akademickie dywagacje, przynajmniej w przypadku 2 z 3 tych moich pozycji, bo w czarno-białych filmach korzyści z wykorzystania WCG to jest okrągłe zero.
Kagemusha jednak może na tym zyskiwać, ale nie mam płatnego DaVinci Resolve aby to w 100% potwierdzić, sprawy nie ułatwia też to, że w wydaniu nie ma dołączonego Blu-ray'a.