Redivivusa nie tknę nigdy nawet kijem i przez szmatę bez względu na to w jakiej będzie jakości
Oczywiście miałem na myśli wydanie pełnej wersji od DMMS.
Oczywiście miałem na myśli wydanie pełnej wersji od DMMS.
Ogniem i mieczem / Potop / Pan Wołodyjowski
|
Redivivusa nie tknę nigdy nawet kijem i przez szmatę bez względu na to w jakiej będzie jakości Oczywiście miałem na myśli wydanie pełnej wersji od DMMS.
08-06-2022, 19:49
Misfit napisał: Jeśli chodzi o obraz to po poprawie zakresu dynamiki obrazu w kinówce od DMMS, różnice są marginalne - i niekoniecznie zawsze na korzyść Redivivusa DMMS. Zgoda, różnice są marginalne. Ale warto zaznaczyć, że dla jakiejś części kolekcjonerów ma znaczenie 24p od DMMS. Co prawda bezbolesne pozbycie się przeplotu (patrz wydanie Studio Blu) obecnie nie stanowi problemu, jednak gros kolekcjonerów może posiadać sprzęt starszej generacji. Na marginesie. Kiedyś robiłem porównanie deinterlacingu wykonanego przez starszej generacji wyświetlacz mając za przeciwnika nowy odtwarzacz BD, z wynikiem na korzyść urządzenie drugiego. Gieferg, wybacz. Jak mogłem zapomnieć o Twoim stosunku do Redivivusa. W pewnych kwestiach jesteś bardziej konserwatywny niż ja. Tak trzymaj bracie!
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
09-06-2022, 07:16
Jeśli odtwarzacz nie potrafi rozpoznać, że ma do czynienia z materiałem progresywnym 25p zapisanym do postaci 1080i50 (i wtedy mamy utratę połowy rozdzielczości pionowej i piękny aliasing) i w związku z tym ma się przełączyć na tryb film mode, to nadaje się do kosza na śmieci - w każdym razie nie jest to wina wydania jako takiego. Jednak w teorii Redivivus może mieć przewagę w dźwięku (brak PAL Speedupa), o ile był kręcony w 24, a nie 25 kl/s.
09-06-2022, 16:24
Usuwaniem przeplotu intensywnie zajmowałem się naście lat temu gdy miałem rzutnik SD. Z DVD wyciskałem coś, co zwane było na zachodzie rozdzielczością ED (o ile dobrze pamiętam). To był zauważalny skok jakości obrazu, a te same płyty wypadały gorzej podczas puszczania ich z projektora FHD i takiegoż odtwarzacza. Tu oczywiście dochodził problem skalowania w górę i musiałem się długo do rzeczonej degradacji przyzwyczajać. To tyle w kwestii wspomnień. Są prace poświęcone różnym sposobom na usuwanie przeplotu. Przykładowo: (...) W czwartym rozdziale autor przedstawia szczegółowe wyniki badań, w podziale na trzy kategorie. Pierwsza kategoria, zakłada porównanie wydajnościowe algorytmów usuwania przeplotu. W drugiej kategorii, te same metody poddane są badaniu jakościowemu, zarówno subiektywnemu, okiem badającego, jak i substantywnemu – w postaci porównania właściwości jakościowych algorytmów na podstawie skuteczności odnajdywania markerów w obrazie. (…) Kluczowy jest rozdział dotyczący porównań poszczególnych metod usuwania przeplotu (wady vs zalety), pt. Przegląd istniejących algorytmów usuwania przeplotu. http://www.ee.pw.edu.pl/~czajewsw/studenckie/magisterskie/praca_pM_WE_PW_2009_Opalinski_Piotr_197542.pdf P.S. Misfit naspisał: Jednak w teorii Redivivus może mieć przewagę w dźwięku (brak PAL Speedupa), o ile był kręcony w 24, a nie 25 kl/s. Był kręcony w 24 kl / s. Pisałem o tym na tym forum, ale też nieistniejącym Kino Polska. Pierwsze metry taśmy wyrzucono do kosza, gdyż anamorficzna kamera została zajechana podczas zdjęć do „Pana Wołodyjowskiego” (1969). Natychmiast sprowadzono nówkę Panavision. Nie słyszałem aby na tamtych kamerach kręcono w trybie 25 kl / s.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
09-06-2022, 16:54
Wszystko fajnie, tylko, że 99% tego tekstu nie odnosi się do sytuacji gdy masz źródełko progresywne zapisane do postaci 1080i50 - w takiej sytuacji są dwie opcje: albo odtwarzacz przywróci 25p bez żadnych strat lub też nie. Z mojej strony EOT o przeplocie bo zaraz skończy się jak z Wielkim Szu...
09-06-2022, 17:29
Zanim napiszę EOT. Pisałem o kłopotach związanych ze sprzętem starszej generacji. Problem był, a być może istnieje nadal. Przykładowo, wyświetlacze plazmowe / LCD składały kadry 1080i na 1080p „trzymając w pamięci” jeden półobraz oraz dodając drugi. Przy różnicach pomiędzy nimi artefakty występowały, tak po prostu (patrz np. sceny dynamiczne). Owszem, obecne algorytmy są lepsze lecz i tak wolę źródło 24p. Na moich archiwalnych półkach leżą magazyny papierowe z testami pierwszych odtwarzaczy BD uwzględniającymi usuwania przeplotu ze źródła 1080i. Jednak skoro kolega sugeruje EOT (co w tej sytuacji rozumiem ), to niechaj będzie. EOT! P.S. Uparciuch z kolegi. Oj, uparciuch.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
09-06-2022, 17:57
Z ciebie większy uparciuch bo odnoszę wrażenie, że cały czas nie rozróżniasz scenariusza ze źródełkiem progresywnym zapisanym do postaci interlace, a źródłem z "prawdziwym" przeplotem. W tej drugiej sytuacji nie musisz mi pisać, że są lepsze i gorsze techniki usuwania przeplotu, bo wiem o tym doskonale.
09-06-2022, 20:05
Sądziłem, że zakończona dyskusja dotyczy „Potopu” skręconego w systemie 24 kl / s. Zatem źródłowy standard jak najbardziej został odzwierciedlony w Redivivusie 24p. Czym jest dla Ciebie „źródełko”?
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
09-06-2022, 20:52
Ewidentnie się nie dogadujemy, nie pierwszy raz zresztą, ale mniejsza z tym. Nie chce mi się bawić z Tobą w podchody, mam lepsze rzeczy do roboty Słówko do posiadaczy niewykastrowanego Potopu od DMMS - tak jak wielokrotnie pisałem i ta edycja ma skopany zakres dynamiki obrazu, co skutkuje szarawymi czerniami i ogólnie wypranymi kolorkami, szczególnie w pierwszej części filmu. W drugiej części dotyczy to nie tylko samej ramki z filmem, ale również czarnych pasów, które są ciemnoszare. W związku z powyższym należy wprowadzić dwie osobne poprawki, jedną po rozpoczęciu filmu i drugą dla drugiej części filmu (od 154 minuty). Do prawidłowego ustawienia poziomów czerni, jako plansze testowe mogą Wam posłużyć klatki z informacją o współfinansowaniu rekonstrukcji przez PISF - znajdują się one odpowiednio w czasie 02:33:51 dla części pierwszej i w 04:46:37 dla części drugiej. Tło w tych klatkach powinno być czarne - aby to uzyskać musiałem zjechać z poziomami czerni w swoim wyświetlaczu odpowiednio z wartości 50 do 37 (cz. 1) i 42 (cz.2.). Zmiany te jednocześnie poprawią poziomy czerni w samym filmie i nie powinny wprowadzać black crusha w jakiejkolwiek postaci.
O ile Wołodyjowskiego oglądam na swoich standardowych ustawieniach, które stosuję w jakichś 95-98% przypadków, tak już Potop na ostro podkręconym trybie (a film i tak nie wygląda tak oczojebnie jak Wołodyjowski na zwykłych ustawieniach), ale nie bawię się w osobne ustawienia dla obu części.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |