Niedawno został odrestaurowany Piknik pod Wiszącą Skałą w 4K i HDR i najprawdopodobniej zostanie wydany wkrótce przez brytyjskiego dystrybutora Second Sight.
Poniżej filmik, m.in. z porównaniem obrazu do poprzedniego transferu (od 6:20).
Co dowiadujemy się z treści filmu ?
Polacy pracowali nad remasterem (skan negatywu, korekcja barwna, stabilizacja obrazu, oczyszczenie z zabrudzeń, itd.), a konkretnie Wojtek Janio oraz Gosia Grzyb. Nad całym projektem czuwał również Peter Weir oraz Russel Boyd (autor zdjęć). Wszystkie dotychczasowe wydania BD pochodzą z pozytywu.
Tym razem będzie AR 1.66:1 vs 1.78:1 na dotychczasowych BD. Russel Boyd był przekonany, że OAR wynosi 1.85:1, ale po małym śledztwie wyszło, że jednak 1.66:1.
Na płycie dostępna będzie zarówno wersja kinowa oraz reżyserska.
Ponadto Peter Weir był niezmiernie niezadowolony z poprzedniego color gradingu obecnego na domowych nośnikach, co też zostało poprawione w remasterze - nie zdziwcie się więc zupełnie inną kolorystyką w nowych wydaniach. Np. dlaczego kostiumy teraz nie są białe, tak jak na poprzednich BD ? Bo nie powinny być białe, cytat:
Co do trawy czy odcieni twarzy:
Więcej szczegółów dowiecie się z samego filmu.
Poniżej filmik, m.in. z porównaniem obrazu do poprzedniego transferu (od 6:20).
Co dowiadujemy się z treści filmu ?
Polacy pracowali nad remasterem (skan negatywu, korekcja barwna, stabilizacja obrazu, oczyszczenie z zabrudzeń, itd.), a konkretnie Wojtek Janio oraz Gosia Grzyb. Nad całym projektem czuwał również Peter Weir oraz Russel Boyd (autor zdjęć). Wszystkie dotychczasowe wydania BD pochodzą z pozytywu.
Tym razem będzie AR 1.66:1 vs 1.78:1 na dotychczasowych BD. Russel Boyd był przekonany, że OAR wynosi 1.85:1, ale po małym śledztwie wyszło, że jednak 1.66:1.
Na płycie dostępna będzie zarówno wersja kinowa oraz reżyserska.
Ponadto Peter Weir był niezmiernie niezadowolony z poprzedniego color gradingu obecnego na domowych nośnikach, co też zostało poprawione w remasterze - nie zdziwcie się więc zupełnie inną kolorystyką w nowych wydaniach. Np. dlaczego kostiumy teraz nie są białe, tak jak na poprzednich BD ? Bo nie powinny być białe, cytat:
Cytat:We had access to the original costumes and also interviews from the time and they are very much not white.
[...]
Costume designer went out the way to say that they are not white, they are off-white.
Co do trawy czy odcieni twarzy:
Cytat:The first phone call I had with Peter Weir about the direction he wanted to go, he gave three points which you can see very clearly.
First he said - the grass should not be luscious. This is Australia, it should be dry.
And secondly - the skins should be slightly pinky, if anything almost sunburnt in some cases because of the heat.
And the one thing he felt with the previous master, he felt it erred in the direction of the yellow, when he wanted it to be, I quote "rosie".
Więcej szczegółów dowiecie się z samego filmu.
