No i gitara. Teraz przynajmniej wiadomo o co chodzi
Wydania DVD/Blu-ray w Open Matte lub z innym kadrowaniem
|
26-05-2021, 06:43
O filmach Kubricka i ich kadrowaniu znajdziesz też sporo również na naszym forum w temacie dotyczącym wydań jego filmów.
Spoko poszukam ale tak czy siak tutaj chyba jest powiedziane wszystko https://www.dvdtalk.com/leonvitaliinterview.html That's what he wanted to reflect in his videos. He did not like 1.85:1. You lose 27% of the picture on 1.85. Stanley was a purist After Barry Lyndon, more and more theaters were showing films 1.85 or in Cinemascope even if it wasn't shot that way. He had no control. He couldn't go around every cinema and say "You show this film in 1.66" as you could with Clockwork Orange, because then the projectors had 1.66 mask. Szkoda tylko że wersje 4K nie wyszły w proporcji 1.33:1.
* Oppo 105D, Panasonic UB824/424, Apple TV 4K
* Panasonic S-VHS NV-HS960, Pioneer DVR-560 Oppo 10X / 20X - Automatyczne zarządzanie napisami do płyt
Ja siedzę w 4:3 dużo to dam listę swoją gdzie w 4:3 więcej widać góra dół niż 16:9 ale to czasami inne kadrowanie czasami zostawienie open matte: Moje 4:3 fullscreen DVD: 1. Cobra NTSC DVD Fullscreen vs BD 2. Back To The Future I, II, III NTSC DVD Fullscreen vs Widescreen weźcie pokaż obrazek i na pełnym ekranie lepiej widać 3. Beetlejuice 1988 UK DVD obie wersje Fullscreen/Widescreen na jednej płycie - płyta dwustronna DVD UK 4:3 vs BD 4. Nothing But Trouble 1991 NTSC vs Valkenvania 1991 wydanie GER Widescreen 5. Spies Like US 1985 NTSC vs BD 6. Funny Farm 1988 NTSC 7. Jurassic Park 1993 NTS Fullscreen DVD NTSC FS vs BD 8. Predator 1987 BD vs Fullscreen DVD NTSC 9. T2 Kinowa Ruskie DVD Fullscreen vs QDVD PAL https://imgur.com/u1lpKKO coś się pierniczy jak dam miniaturkę 10. Abyss 1989 FS NTSC DVD vs WS NTSC DVD 11. Robocop 1987 BD vs Kinowa SATRip Fullscreen: 12. Tequila Sunrise 1988 NTSC Fullscreen ws Widescreen DVD 13. Total.Recall.FS.DVD.vs.WS.DVD.vs.BD Remaster https://imgur.com/B2eau9v NTSC DVD FS vs QDVD PAL WS https://imgur.com/bTujEDT 14. Tajemnice L.A DVD Fullscreen nie wiem jakie to wydanie tylko ISO znalazłem: 15. Kickboxer 1989 NTSC DVD vs WS DVD PAL 16. Lionheart 1990 NTSC DVD vs WS DVD PAL 17. Dirty Dancing 1988 NTSC DVD vs BD 18. Hard to Kill 1990 PAL DVD FS vs WS DVD płyta dwustronna 19. Jingle all the Way 1996 NTSC DVD vs BD 20. Army of One 1993 NTSC DVD vs BD https://i.imgur.com/7e2L3c2.jpg 21. Mosquito Coast 1986 NTSC DVD 22. No Way Out 1987 NTSC DVD vs BD 23. Split Second 1992 BD vs NTSC DVD 24. No Retreat No Surrender 1986 BD vs NTSC DVD
26-05-2021, 19:39
Elegancko...baja.
* Oppo 105D, Panasonic UB824/424, Apple TV 4K
* Panasonic S-VHS NV-HS960, Pioneer DVR-560 Oppo 10X / 20X - Automatyczne zarządzanie napisami do płyt
26-05-2021, 23:41
Może trzy grosze ode mnie. Wielokroć wspominałem, że Open Matte przedkładam ponad różnorakiej maści ścinanie kadru, nawet jeśli konkurencyjne proporcji zowią OAR. Bodajże pierwszą osobą piszącą w Polsce o „panoramie dla ubogich” był prof. Kędzierski. Fragment prywatnej korespondencji ze wspomnianym operatorem kamery (dziś wykładowcą) zamieściłem na niniejszym forum. Chodziło oczywiście o wynalazek Super 35, czyli mniej kosztowną wizję większych produkcji filmowych, wpisywanych w koncepcję kina panoramicznego (początkowo anamorficznego). Konkludując – wolę widzieć więcej WYŻEJ oraz NIŻEJ plus to, co siłą rzeczy obiecuje tylko po bokach np. „panorama dla ubogich”. Oczywiście kadry powinny być wówczas odpowiednio skomponowane, tak, jak np. przy „Nocach i dniach”. Przypomnę, że za kamerą w roku 1974 / 75 zasiadł wspomniany wyżej operator. P.S. Za pracę wykonaną przez Nfsfana83 przyznaję punkcik reputacyjny.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
Dzięki Daras za punkt jeszcze dodam porównania screenów w wolnym czasie, aby każdy film co dałem tyt, miał porównanie będzie DVD 4:3 vs BD Czy mogę też dać czasami porównanie np Laser Disc 4:3 vs DVD/BD??? Dam jeden przykład gdzie kadrowanie w wersji na Laserdisc dużo lepsze:
Żeby ocenić czy lepsze, trzeba by porównać jakieś sceny walki w ruchu, bo tak po screenach to mi na lepsze nie wygląda, z tym, że wiadomo - dla ciebie więcej w pionie to automatycznie "lepsze", a mnie jak dotąd 2.35:1 wkurzało tylko w jednym filmie, a zdarzało mi się filmy ręcznie przekadrować do 2.35:1 (obcinane bez sensu polskie filmy, które powinny być wyłącznie w 4:3 to już osobna kwestia).
27-05-2021, 14:56
Mam na BD „Krwawy sport” (1988). Musiałbym dorwać materiał w innych proporcjach aby porównać walki. Powtórzę. Superscope, zwany później Super 35, powstał dla potrzeb kin panoramicznych. Zatem w takich przybytkach widzowie nie zastanawiają się co mogliby widzieć wyżej oraz niżej. Ja z kolei mam ekran projekcyjny w proporcjach 16:9. Te pasy najczęściej irytują. Wolałbym staranne kompozycje wypełniające cały kadr. W domu to wkurza, i tyle. Prywatnie mógłbym nazwać produkcje Super 35 kastratami. Jednak formalnie tego nie zrobię z uwagi na definicję OAR w kontekście dnia premiery danego filmu. Czym innym oczywiście są obrazy anamorficzne. W tej sytuacji widok pasów wprowadza mnie w magię kina. Gwoli pewnej rzetelności dodam, że współczesne produkcje Super 35 potrafią się bronić, szczególnie jeśli już na etapie realizacji wiadomo, że film nigdzie nie wyjdzie w Open Matte. Widać wówczas staranną pracę kamery i sensowne korzystanie z obiektywów krótkoogniskowych (szerokokątnych).
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
Zobaczcie to czysta próbka z tego LD scena finałowa: https://drive.google.com/file/d/1ckL8MlEq143nMeguKIpnbUhWbAYhNb9y/view?usp=sharing pobierzcie na dysk bo okno nie oddaje tego jak się ogląda normalnie. Daras jestem zdziwiony...że i Ty masz Bloodsport zawsze myślałem, że tylko kino ambitne i dzieła polskiej kinematografi... a tu JCVD za najlepszych czasów |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |