09-01-2022, 00:27
1) Tak, chodzi o to ujęcie. Za Gordonem zielone kraty, zielony odcień na jego i jego kolegi ubraniach, a jedyny kolor, który wybija się z zieleni to intensywnie "różowa" twarz (jak widać po twoim screenie to nie jest róż, ale pewnie masz ustawiony tryb ciepły, czy coś w tym stylu, a ja już na logo Warnera przedstawiłem temperaturę barw na neutralną, aby zieleń poszła bardziej w kierunku błękitu - w każdym razie kolor twarzy jest zbyt nasycony). I tak ma niestety pół filmu. Włącz to ujęcie na Blu, za Gordonem jest aż za mocno niebiesko, ale cała reszta wygląda naturalniej, jest bardziej wielobarwna i nie tak nasycona.
2) Jeśli kolory nie są skopane, telewizor nie wymaga kalibracji. Jeśli "kłania się profesjonalna kalibracja obrazu", to znaczy że coś jest skopane.
3) Byłem na TDK w kinie, widziałem go w kijowej jakości screenerze rozsyłanym członkom Akademii w listopadzie 2008, na DVD i BD, i nie przypominam sobie takiego ubarwienia filmu. Oczywiście wiem, że pamięć i wieloletnie przyzwyczajenie do jednej wersji robią swoje, ale z tego co widzę po próbkach, tak jest z wszystkimi Nolanami w 4K. Jego BD bardzo dokładnie oddają to, jak filmy wyglądały w kinie (wszystkie od TDKR włącznie), 4K zdecydowanie od tego odbiegają większą ilością filtrów i intensywnością barw. Dlatego więcej upgrade'ów jego filmogragii nie planuję.
4) Jeśli masz taką możliwość, zrób porównanie 5-6 ujęć wersji 4K napadu na bank z prologiem z dodatków na płycie Beginsa. Tam są kolory, w jakich powinien być (w końcu) wydany ten film.
5) No, ten blackcrush jest straszny. Sprawdziłem UHD z różnym poziomem czerni i wersję 4K da się poprawić. Nie będzie idealnie, bo w jednych scenach wystarczy zjechać z podstawowych 50 o 3-5%, a w innych nawet o 10-12%, ale raczej da się to w satysfakcjonujący sposób wyśrodkować, by było czarniej i żeby nie było blackcrushu. Teraz jeszcze pobawić się suwakami kolorów.
2) Jeśli kolory nie są skopane, telewizor nie wymaga kalibracji. Jeśli "kłania się profesjonalna kalibracja obrazu", to znaczy że coś jest skopane.
3) Byłem na TDK w kinie, widziałem go w kijowej jakości screenerze rozsyłanym członkom Akademii w listopadzie 2008, na DVD i BD, i nie przypominam sobie takiego ubarwienia filmu. Oczywiście wiem, że pamięć i wieloletnie przyzwyczajenie do jednej wersji robią swoje, ale z tego co widzę po próbkach, tak jest z wszystkimi Nolanami w 4K. Jego BD bardzo dokładnie oddają to, jak filmy wyglądały w kinie (wszystkie od TDKR włącznie), 4K zdecydowanie od tego odbiegają większą ilością filtrów i intensywnością barw. Dlatego więcej upgrade'ów jego filmogragii nie planuję.
4) Jeśli masz taką możliwość, zrób porównanie 5-6 ujęć wersji 4K napadu na bank z prologiem z dodatków na płycie Beginsa. Tam są kolory, w jakich powinien być (w końcu) wydany ten film.
5) No, ten blackcrush jest straszny. Sprawdziłem UHD z różnym poziomem czerni i wersję 4K da się poprawić. Nie będzie idealnie, bo w jednych scenach wystarczy zjechać z podstawowych 50 o 3-5%, a w innych nawet o 10-12%, ale raczej da się to w satysfakcjonujący sposób wyśrodkować, by było czarniej i żeby nie było blackcrushu. Teraz jeszcze pobawić się suwakami kolorów.