(07-12-2019, 12:52)misfit napisał(a): Pozostaje pytanie czemu jednak np. w przypadku Seksmisji czy Vabanku zdecydowano się zrezygnować z OAR w procesie rekonstrukcji.Seksmisję na pewno zrekonstruowano w oryginalnych proporcjach i z tego co pamiętam jedno z DVD zawierało OAR. Z tego co się orientuje wszystkie w/w tytuły zostały odnowione w oryginalnych proporcjach tylko że obecnie pozostały kopie w 16:9. Pewnie stwierdzono, że "kwadratowe" kopie nie są atrakcyjne dla współczesnego widza.
Akurat obecnie zdecydowano się na wydanie starych rekonstrukcji komedii które w większości były przeformatowane. Gdyby zamiast tego zdecydowali się na wydanie boxu Wajdy, Falka, Konwickiego czy Kawalerowicza, to nie byłoby tam ani jednego filmu po kadrowaniu (no chyba, że z 1.66:1/1:85 na 1.78:1 gdyby poszli na łatwiznę), co najlepiej widać po emisjach w TV czy VOD. Niestety komedie najczęściej trafiały do przeformatowania, ale procentowo jest ich nie wiele gdy weźmiemy pod uwagę wszystkie zrekonstruowane filmy.
(07-12-2019, 12:52)misfit napisał(a): Powiem Ci, że tak na oko to z 4/5 tego co miałem okazję widzieć na zrzutach polskich klasyków prosto z masterów nie wygląda jakby była pochodziła ze skanu negatywu - jeśli jest tego procentowo dużo więcej to wychodziłobyTe screeny zapewne pochodzą z bardzo starych rekonstrukcji o których wiele osób z branży jasno pisze, że z dzisiejszej perspektywy były nie udane. Niestety od wielu lat trudno dostać choćby zwiastun nowych rekonstrukcji a co dopiero screeny z mastera.
Zresztą wystarczy sobie odpalić zwiastuny z płyty DMMS by się przekonać, że nie brak tam ziarna i sam pamiętam, że bardzo entuzjastycznie się o nich odnosiłeś na innym forum.
Niestety brakuje nam wydawcy z prawdziwego zdarzenia który nie liczyłby na szybki i prosty zarobek przy masówce. Obawiam się tylko, że gdyby nie pojawili się obecni dystrybutorzy, to tych filmów nie wydałby nikt.
(07-12-2019, 12:23)Pai-Chi-Wo napisał(a): A to nie jest tak, że decydującą rolę w podjęciu decyzji ma producent filmu? Przecież to producent ma prawa do filmu, reszta nie Smile ?Autorskie prawa osobiste
Pytają reżysera o zdanie? Tongue Naprawdę?
Autorskie prawa osobiste są prawami „ojcostwa utworu” i obejmują przede wszystkim prawo autora do wiązania z dziełem jego nazwiska. Prawo to nigdy nie wygasa i jest, z natury rzeczy, niezbywalne, nie można się go zrzec ani przenieść na inną osobę. W ramach ochrony dóbr osobistych autor ma prawo do przedstawiania utworu pod pseudonimem lub anonimowo. Do osobistych praw autorskich należy także prawo do zachowania niezmienionej treści i formy utworu, zakazujące wprowadzania zmian, zniekształceń, przeinaczeń czy prawo do nadzoru nad korzystaniem z dzieła. Warto nadmienić, że prawo do anonimowej publikacji dzieła jest często wykorzystywane w umowach kupna/sprzedaży utworów – umowne zobowiązanie nabywcy do anonimowego rozpowszechniania dzieła jest de facto zrzeczeniem się przez twórcę autorskiego prawa osobistego do oznaczenia utworu nazwiskiem lub pseudonimem.
Twórca, którego autorskie prawa osobiste zostały zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania. W razie dokonanego naruszenia może także żądać, aby osoba, która dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków, w szczególności, aby złożyła publiczne oświadczenie o odpowiedniej treści i formie. Jeżeli naruszenie było zawinione, sąd może przyznać twórcy odpowiednią sumę pieniężną tytułem zadośćuczynienia za doznaną krzywdę albo – na żądanie twórcy – zobowiązać sprawcę, aby uiścił odpowiednią sumę pieniężną na wskazany przez twórcę cel społeczny.
O kadrowaniu TVP https://youtu.be/f1i-Ci-6d_k?t=178
(07-12-2019, 13:03)Wolfman napisał(a): Marian, a z Trylogii i Krzyżaków, Faraon wyciągnęliby 4k z hdr, no może do tego Stara baśń.Najpierw trzeba by te filmy zrekonstruować w 4K. Podczas gdy nie ma specjalnie chętnych na wydawanie BD Ty myślisz o UHD z HDR? Marzyciel.