(26-11-2023, 22:17)misfit napisał(a): No i należy też mieć na uwadze to, że w ogóle nie była testowana sprawność wyświetlaczy w trybie DV, a zwycięzca shootout'u akurat w tym aspekcie jest trochę zbugowany, a ten na drugim miejscu nawet nie ma jego obsługi.A na czym polega problem Sony A95L w kwestii obsługi DV? Bo rozumiem mają jakiś problem? Sony poradził sobie jakoś z ASBL (vide ostatnie modele LG)?
Format 4K/Ultra HD
|
(28-11-2023, 11:34)kulcikriu napisał(a): A na czym polega problem Sony A95L w kwestii obsługi DV? Musisz Vincenta zapytać o szczegóły, w teście A95L co nieco wspomniał o różnych bugach w oprogramowaniu, ale w stosunku do DV dość ogólnikowo je opisał... https://youtu.be/PgNuuQgE7Tk?t=613 (28-11-2023, 11:34)kulcikriu napisał(a): Sony poradził sobie jakoś z ASBL (vide ostatnie modele LG)? AFAIK Sony nie miał problemu z długimi ciemnymi scenami, a przynajmniej wyższe modele. Podobnie Panasonic. Natomiast w Sony jest obecne przyciemnianie obrazu gdy na ekranie obecne są stałe elementy obrazu, patrz wyżej wklejony przeze mnie link od 11:10. AFAIK nie ma nawet możliwości wyłączenia tego w menu serwisowym u Sony, więc jak ktoś ogląda sporo meczyków to może mieć problem, ale wg. Vincenta dotyczy to głównie SDR z Peak Luminance ustawionym na High.
28-11-2023, 12:39
(28-11-2023, 12:02)misfit napisał(a): AFAIK nie ma nawet możliwości wyłączenia tego w menu serwisowym u Sony, więc jak ktoś ogląda sporo meczyków to może mieć problemW LG chyba tego problemu nie ma?
Nie wiem czy to odpowiedni wątek, ale na LG teraz C3 77 i G3 65 i 77 cali jest promo cashback 2000 zł, do tego do dziś LG G3 77 w euro rtv jest obniżony. Gdyby nie fakt niebycia milionerem i że swój Samsung posiadam dopiero 3 lata, byłbym już po zakupie...
27-02-2024, 12:26
(27-02-2024, 10:54)ce17 napisał(a): Każdy dobry odtwarzacz płytowy UHD skaluje płyty BD do 4K przez interpolowanie. Zatem czy odtwarzamy płytę BD czy UHD to telewizor otrzymuje sygnał 4K, z tym, że raz interpolowany a raz natywny. (...) Z tego powodu, gdyby nie kodowanie HDR czy DV, to większość widzów nie dostrzegłaby żadnej różnicy pomiędzy płytą BD i UHD zwłaszcza gdy ogląda się film, a nie analizuje zatrzymane kadry w dużym powiększeniu. (27-02-2024, 10:54)ce17 napisał(a): Na szczęście nikt na razie nie pokusił się na transfer 4K Amadeusa, kręconego w świetle naturalnym na specjalnie wyprodukowanych ultra wysokoczułych, a więc silnie ziarnistych taśmach, dopasowanych czułością widmową do światła świec. Obawiam się, że dla tego filmu byłaby to porażka. Czy te dwie wypowiedzi nie są przypadkiem sprzeczne ze sobą...?
27-02-2024, 12:45
(27-02-2024, 10:54)ce17 napisał(a): Uogólniając, to moim zdaniem mało który film kręcony na klasycznej taśmie filmowej ma potencjał transferu w 4k (wyjątkiem są filmy kręcone na taśmie 65 czy 70 mm i IMAX) i to co najmniej z kilku powodów: Absolutnie nie zgadzam się z powyższym, większość moich zakupów na UHD BD to są właśnie mniej lub bardziej stare filmy kręcone na taśmie 35mm. Znakomita większość z nich oferuje gigantyczną poprawę względem odpowiedników na Blu-ray, w tym także jeśli chodzi o szczegółowość obrazu, a to z prostej przyczyny, że bazują one na nowszych, zwykle nieprzefiltrowanych skanach. Ok, jeśli ograniczyć sprawę do filmów, w których mamy do wyboru UHD i BD, oba z tego samego skanu, to różnice w szczegółowości obrazu (jedna z wielu zalet formatu UHD) nie będą aż tak spektakularne jak w przypadku stary vs nowy skan, ale też nie generalizowałbym, że będą one niewielkie, czy wręcz żadne. Wszytko zależy od konkretnego przypadku, poza tym mamy taką sytuację, że znaczna część nowych remasterów jest dostępna wyłącznie na nośniku UHD + ew. na dołączonym do niego BD, więc wyboru nie ma. Jeśli zaś chodzi o ziarno filmowe to jest to właśnie jedna ze zmiennych, która w znacznym stopniu może zyskać w ruchu m.in. dzięki wyższej rozdzielczości i hevcowi. Napisałem "może", bo jak wiadomo mamy kilku graczy, którzy przeczą tej tezie, ale na każdego takiego partacza przypada co najmniej kilku dystrybutorów, u których odpowiednik na UHD jednak jest wyraźnie lepszy w tym aspekcie obrazu. Czary o skalowaniu obrazu w górę do 4K vs natywne 4K pominę milczeniem, tzn. są algorytmy (Lanczosy, itp.), które sztucznie wyostrzają obraz, o AI nie wspominając, ale takie wynalazki to ja omijam szerokim łukiem. Rozczaruję Cię także informacją, że od kilku lat trwają prace nad remasterem Amadeusza ze skanu 4K, w tym także w wersji kinowej, której nigdy nie uświadczyliśmy na BD. Nie mam żadnych wątpliwości, że ten przygotowywany remaster zmiażdzy dotychczasowe transfery. Być może jeszcze w tym roku się o tym przekonamy. Cytat:, a więc silnie ziarnistych taśmach (...) Obawiam się, że dla tego filmu byłaby to porażka. Aha, tak jak w przypadku Predatora w 4K? A nie, czekaj... Cytat:Uogólniając, to moim zdaniem mało który film kręcony na klasycznej taśmie filmowej ma potencjał transferu w 4k Czy to aby nie ścisła czołówka bzdur jakie kiedykolwiek zostały napisane na tym forum?
27-02-2024, 15:10
Misfit, przypomnij może jaka jest rozdziałka klatki 35 mm. Gdzieś taką informację na moją prośbę wrzuciłeś, a ja nie mogę jej namierzyć. Czytelnikom mniej zorientowanym we właściwościach taśm filmowych łatwiej będzie zrozumieć powyższą dyskusję.
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
27-02-2024, 15:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2024, 15:15 przez RylandGrace.)
6K Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pełna klatka ma 5400x3600 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości |