01-03-2024, 00:49
No dobra, jedziemy z tym Super 35.
Ce 17 napisał:
Z tego co ja wiem format super 35 wykorzystuje taką samą taśmę jak standardowy 35 ale obraz na nim zajmuje nieco większą powierzchnię, bo o ile dobrze pamiętam zrezygnowano z zapisu dźwięku na taśmie filmowej i ten fragment szerokości przeznaczono na obraz. Tak więc ziarnistość taśmy jest identyczna, a trochę mniejsza ziarnistość obrazu wynika z większej powierzchni roboczej klatki.
Przypomnę, że obraz w Super 35 zajmuje nieco więcej miejsca na szerokości, ale poprzez kaszetowanie de facto mniej niż na typowej klatce 35 mm.
Zgoda - ziarno na negatywie Super 35 powinno mieć tę samą wielkość co na typowej klatce 35 mm. Ale czy również na "kliszach" (zapisach cyfrowych) kinowych? Jeśli tak / nie, to z jakich powodów?
I druga kwestia. Jak sprawa może wyglądać w przypadku kodowania płyt BD / UHD?
Pytam kolegę gdyż jest on obeznany z fotografią klasyczną, a Mierzwiak jakby kwestię odpuścił.

Ce 17 napisał:
Z tego co ja wiem format super 35 wykorzystuje taką samą taśmę jak standardowy 35 ale obraz na nim zajmuje nieco większą powierzchnię, bo o ile dobrze pamiętam zrezygnowano z zapisu dźwięku na taśmie filmowej i ten fragment szerokości przeznaczono na obraz. Tak więc ziarnistość taśmy jest identyczna, a trochę mniejsza ziarnistość obrazu wynika z większej powierzchni roboczej klatki.
Przypomnę, że obraz w Super 35 zajmuje nieco więcej miejsca na szerokości, ale poprzez kaszetowanie de facto mniej niż na typowej klatce 35 mm.
Zgoda - ziarno na negatywie Super 35 powinno mieć tę samą wielkość co na typowej klatce 35 mm. Ale czy również na "kliszach" (zapisach cyfrowych) kinowych? Jeśli tak / nie, to z jakich powodów?
I druga kwestia. Jak sprawa może wyglądać w przypadku kodowania płyt BD / UHD?
Pytam kolegę gdyż jest on obeznany z fotografią klasyczną, a Mierzwiak jakby kwestię odpuścił.

„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.