07-12-2022, 21:55
A jak oceniasz obrazek we Wściekłych Psach? (mam na myśli głównie kolorystykę)
Panasonic TX-55HZ1000E
Sony UBP-X800M2
Samsung HW-Q800A
Sony UBP-X800M2
Samsung HW-Q800A
|
misfit - kolekcja
|
|
07-12-2022, 21:55
A jak oceniasz obrazek we Wściekłych Psach? (mam na myśli głównie kolorystykę)
Panasonic TX-55HZ1000E
Sony UBP-X800M2 Samsung HW-Q800A
07-12-2022, 22:30
(07-12-2022, 18:28)misfit napisał(a): Chodzi Ci o te "zakłócenia" obrazu (kompresję pomijam - dramat), które widać już na creditsach początkowych w poniższym video? Dzięki Tak, chyba o o to chodzi, przy czym wydaje mi się, że w późniejszych scenach było to jeszcze bardziej rzucające się w oczy. Jeśli w tym wydaniu tego nie ma, to pewnie to jakiś inny master, jestem bardzo ciekaw, jak wygląda.
Na filmie Dersu z youtube niemal cały czas widzę te "anomalie" i powiem Ci, że gdyby na mojej płycie było podobnie to od razu poleciałaby do kosza - zdecydowanie za duży hardcore jak dla mnie ![]() Transfer na tym hiszpańskim BD jednak nie wygląda na coś nowszego, a na statycznych screenach pewnie każdy uznałby, że to jest ten sam master (takie same kadrowanie, geometria obrazu i ogólna charakterystyka obrazu co na yt, minus kompresja obrazu), a jednak w ruchu różnica jest dramatyczna, m.in. właśnie poprzez znaczną redukcję tych anomalii obrazowych. Więcej napiszę po obejrzeniu całości. (07-12-2022, 21:55)Fitzer napisał(a): A jak oceniasz obrazek we Wściekłych Psach? (mam na myśli głównie kolorystykę) Dopiero wczoraj kurier mi przyniósł Wściekłe psy i też czekają na swoją kolejkę - po mundialu ![]() Na statycznych screenach z remastera BD wydawało mi się, że czerwienie są trochę podkręcone, ale może takie właśnie mają być -> https://ascmag.com/articles/flashback-reservoir-dogs Cytat:Tarantino reveals that Sekula sewed up the competition by daring to be bold in his choice of film stock. “Andrzej told us he wanted to shoot the entire film on Kodak’s 50 ASA 5245 stock, which is typically used for daylight exteriors. That’s not the kind of thing most cinematographers would say when they’re competing for a job on a production that doesn’t have much money! But when I talked with him about the way I wanted the film to look, I always talked in terms of colors: ‘I want the reds to be really, really red’ and ‘I want the blacks to be black as hell.’ He picked the stock that would make the film look as rich as possible and make those colors pop.” Może ktoś ma kontakt do Andrzeja Sekuły? ![]() Tak czy śmak w trakcie seansu, nie mając bezpośredniego porównania kolorkowego do poprzednich transferów, pewnie nic nie będzie mi się rzucać w oczy w tym względzie - a jeśli będzie inaczej to lekki zjazd z nasyceniem i po sprawie. Na 4K UHD widzę, że film jest masterowany pod 4000 nitów, a faktyczna jasność szczytowa przez niemal cały czas zawiera się w przedziale 150-300 nitów. Więc w HDR10 na niektórych wyświetlaczach (np. ten "przełomowy" QD-OLED Samsunga ) obraz może być znacznie ciemniejszy niż być powinien. O ASBL nawet nie wspominam...
27-12-2022, 10:36
Gwiazdka przyniosła nowy tv. ![]() I filmy: ![]() ![]() ![]() ![]() Robin Hood, Krupier i Griswoldowie to fajniutkie remastery - może nie jakieś demówki, ale w każdym przypadku poprawa w obrazie względem dotychczasowych BD jest dość ogromniasta. Polecam. Jak widać udało się też upolować kolekcjonerkę No Time to Die ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Merry Christmas, czyli coś w sam raz na święta; Rat Race, którego już dawno nie widziałem + "słynne" Wrota niebios. Z prawej "Obrazy bez autora", niemiecki film z 2018 roku od reżysera znanego z "Życie na podsłuchu" - podobne klimaty i trzy godziny przeleciały jakby to było nie więcej niż 100 minut. Tym samym kończę 2022 rok, który okazał się bardziej owocny niż się tego spodziewałem. Przyszły rok powinien być dużo spokojniejszy...
27-12-2022, 10:57
Gratki z powodu TV, czekam na wrażenia z przesiadki na 77 cali, no i napisz coś więcej o obrazie względem poprzednika. Jakieś większe różnice czy tylko delikatna ewolucja? Ile dziś trzeba zapłacić za taki ekran? Też już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie przesiadka na 77 cali, ale ceny skutecznie studzą mój zapał...
Na razie wrażenie robi przede wszystkim wielkościowy boost, ale za kilka miesięcy pewnie już się przyzwyczaję i zacznę myśleć nad czymś jeszcze większym ![]() Co do reszty... pierwsze co sprawdziłem to ASBL w tych długotrwałych ciemnych scenach, więc odpaliłem Diunę i na C2 też to zjawisko występuje, aczkolwiek mam wrażenie, że w stosunku do serii 7 w mniejszym stopniu obraz ulega przyciemnieniu. Tak czy owak dalej trzeba się bawić z menu serwisowym, ale niczego innego się nie spodziewałem. Jasność w trybie HDR jest ciut większa w C2, ale różnice są za małe aby to odczuć. W C7 trochę narzekałem na obróbkę obrazu i pod tym względem jest widoczna poprawa w C2 - pikseloza w streamingowych HD nie daje już tak bardzo po oczach, sprawdziłem też kilka problematycznych płyt i np. o ile wcześniej Blue Velvet od Criteriona w niektórych momentach to było ledwie oglądalne kupsko, tak teraz w ogóle niczego złego nie widzę w najsłabszej scenie filmu. W La La Land też widzę poprawę w jednej słabej scenie, a po włączeniu smooth gradation (które w C7 nie było) to już w ogóle nie ma się do czego przyczepić. Podobnie ma się sprawa z Blade Runner 2049 czy 1917 w HDR10 - wciąż widzę posteryzację na niebie w kilku scenach (wina po stronie źródła), ale smooth gradation ładnie redukuje jej widoczność. Będę jeszcze sprawdzał czy ta opcja przynosi jakieś niepożądane rzeczy, jak nie to ustawię ją sobie standardowo na low. Kolorki w fabrycznym filmmaker mode całkiem spoko, na oko też nie zaobserwowałem aby w trybach HDR było coś nie tak z jasnością - tylko w Robin Hoodzie w kilku pierwszych minutach wydawało mi się jakby detali w cieniach trochę brakowało, ale może ten film tak ma. Dla spokoju ducha i tak poleci kalibracja za ok. dwa miechy. Sony QD-OLED nie ma w 77 calach, a poza tym mają jeszcze swoje bolączki wieku dziecięcego. Z kolei dopłata do Panasa to było ponad 8 tys, więc tym samym pozostałem wierny LG. Tak więc sorry Panasonic i Sony - może następnym razem przy przesiadce na ~90 cali
27-12-2022, 13:19
O panie, mikołaj chyba przy kasie w tym roku był. Znajdzie się u ciebie wolne miejsce w salonie?
Panasonic TX-55HZ1000E
Sony UBP-X800M2 Samsung HW-Q800A
27-12-2022, 13:47
O fuck! Grubo, chylę czoła przed tak hojną Gwiazdką Gratulacje i życzę radochy i satysfakcji z użytkowania.
27-12-2022, 13:50
77 cali grubo !!! ktoś wygrał w chyba lotto z ciekawości z jakiej odległości oglądasz?
|
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |