17-07-2020, 17:27
Myślę że prędzej czy później doczekamy się na UHD Metropolis i Nosferatu.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Panasonic DP-UB820
Sony HT-ZF9
Apple TV 4K
Format 4K/Ultra HD
|
17-07-2020, 17:27
Myślę że prędzej czy później doczekamy się na UHD Metropolis i Nosferatu.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820 Sony HT-ZF9 Apple TV 4K
17-07-2020, 21:59
Mierzwiak weź, bo się podnieciłem :-D Chociaż nie mam pojęcia, czy faktycznie będzie to miało ogromny sens. Chociaż gdyby wydano Box Nosferatu/Caligarii/Metropolis/ to bym pewnie wessał... tak jak Fausta :-D
17-07-2020, 22:51
To dwa najbardziej znane i oklepane tytuły gwarantujące jako taką sprzedaż, na inne bym nie liczył. Większego sensu nie widzę, ale lepsza kompresja i reprodukcja ziarna to zawsze już coś
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820 Sony HT-ZF9 Apple TV 4K
11-08-2020, 07:48
Disney sra na nowy format na płytach. https://www.comingsoon.net/movies/news/1144818-disney-reportedly-halts-production-of-4k-physical-home-media
Pewnie wpakują co się da na swoją platformę Disney+ a niedobitki rzucą Criterionowi, Shout Factory, Arrow itp. Wysłane z planety LV-426 przy użyciu Tapatalka
Moje aukcje na OLX
Znalazłem artykuł w którym Disney zaprzecza (tak jakby...) jakoby miał porzucić wydawanie filmów na nośnikach fizycznych. Wytwórnia twierdzi, że będą podchodzić do każdego tytułu indywidualnie: Disney napisał(a):There are no plans to discontinue releases in a particular format. We evaluate each release on a case by case basis and pursue the best strategy to bring our content into consumer homes across platforms that meet a variety of demands. https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2020/08/12/disney-formally-denies-that-its-ditching-4k-blu-ray-catalog-releases/#2b3965bb48c7
Moje aukcje na OLX
Pisałem o tym na hdtvpolska. Po pierwsze, oryginalny news nie mówi o tym że Disney ma zamiar całkiem przestać wydawać filmy na UHD. Po drugie, przez 3 lata wydawania UHD Disney nie wydał ANI JEDNEGO TYTUŁU KATALOGOWEGO który nie byłby Marvelem / Pixarem / animacją Disneya / Star Wars. Dopiero teraz wydadzą Hocus Pocus i Home Alone. Dwa filmy - WOW! Nie wiem jak ludzie pomieszczą je na półce. Disney to korporacja, która nienawidzi złego PRu i chorobliwie dba o wizerunek, więc zaprzeczyli, co innego mieli powiedzieć? Tylko że nie powiedzieli przy tym niczego konkretnego a ich dotychczasowa działalność wyłącznie potwierdza tego newsa. Skoro olewają swój własny katalog, dlaczego mieliby nagle sięgać po tytuły Foxa?
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820 Sony HT-ZF9 Apple TV 4K
16-09-2020, 07:31
(16-09-2020, 01:53)sebas napisał(a):(14-09-2020, 14:42)misfit napisał(a): Jest wiele filmów z jasnością najjaśniejszych elementów na poziomie 200-400 nitów, które niszczą 100 nitowego SDR pod względem widoczności detali w jasnych partiach obrazu.Alita, Solo? sebas - z ostatnio oglądanych filmów np. Ad Astra czy też 1917, czyli najnowszy film Deakinsa W tym drugim przypadku mówię o ujęciach w okolicach max ~300 nitów, bo są jednak momenty gdzie jasność dobija do 600-700. W Solo jest ogromna różnica między UHD a BD co do widoczności detali w jasnych obszarach obrazu, ale poza tym najjaśniejsze elementy obrazu w tym filmie nie raz osiągają okolice 1000 nitów. Co do Ality to widziałem tylko na UHD i szczerze mówiąc nie porównywałem do BD. Ale są tacy co porównywali i piszą, że BD nie ma startu do UHD (kolorki, kontrast, itd.), detali w jasnych obszarach obrazu też jest gdzieniegdzie nieco więcej. (16-09-2020, 01:53)sebas napisał(a): A co z rozdzielczością w ciemnych partiach kadrów? Czy SDR da tu to samo, co HDR? Ten obrazek mówi wszystko. No prawie wszystko bo w UHD jeszcze mamy zupełnie inny odpowiednik gammy z BD.
Porównywałem BD z UHD Ality przełączając się między źródłami HDMI i różnica była dramatyczna na korzyść UHD. Vincent to dla mnie obecnie zwykły troll, straciłem dla tego gościa jakikolwiek szacunek. Czekam aż zacznie liczyć piksele, w dodatku na każdym opakowaniu od filmu UHD jest mowa o 4-krotnie ostrzejszym obrazie. Strach się bać.
LG OLED 65" B8
Panasonic DP-UB820 Sony HT-ZF9 Apple TV 4K
Vincent jako jeden z nielicznych ma możliwość puszczenia na dwóch jednakowych TV obraz z UHD i BD i na serio opowiedzieć o faktycznych różnicach w poszczególnych tytułach z obu formatów. Zamiast tego skupia się na samych cyferkach i tym samym wprowadza swoich widzów w błąd. Smutne to. To tak jakby oceniać kompresję obrazu na podstawie samej przepływności. Przerabialiśmy też już to na przykładzie rozdzielczości i do dziś są osoby, które swoje zakupy UHD lub BD rozpoczynają od stron typu "Real or Fake 4K". Można im tłumaczyć tysiąc razy, że tego typu strony czerpią informacje niemal wyłącznie z imdb, na którym jest mnóstwo błędów, a poza tym to niczego nie gwarantuje i są filmy na UHD z DI 2K, które pod względem szczegółowości obrazu miażdżą BD, są i też takie z 4K DI, z których nawet pod lupą ciężko zaobserwować jakieś zauważalne różnice. A poza tym to HDR i WCG robią największą różnicę w tym formacie. Ostatnie czego nam trzeba to jeszcze mieszać ludziom w głowach i sprowadzać HDR tylko i wyłącznie do cyferek i jasności szczytowej, do tego niesłusznie sugerując innym, że ktoś tutaj coś spieprzył (komu jak komu, ale Vincentowi nie trzeba tłumaczyć czym jest wizja artystyczna), nie zwracając uwagi jakie faktycznie korzyści w obrazie z niego wynikają na poszczególnych tytułach. PS. Poza tym jeśli chodzi o cyferki to nie wiem skąd mu się wzięły te metadane MaxCLL i MaxFALL 10000 w Alicie. Z tego co pamiętam to film główny jest podzielony na kilka plików i może dlatego Panas nieprawidłowo pokazuje te wartości. Jeśli chcemy rozmawiać o faktach to pierwszy 36 sekundowy plik (logo Foxa i tekst "Three hundred years after The Fall..." na czarnym tle) ma takie metadane dla HDR10 wg. MediaInfo: Kod: Maximum Content Light Level : 233 cd/m2 Z kolei następny 116 minutowy plik ma takie wartości: Kod: Maximum Content Light Level : 737 cd/m2 Więc i nawet w cyferkach Vincent wprowadza ludzi w błąd. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości |