(10-06-2023, 13:52)Daras napisał(a): Ja po prostu zastanawiam się z jakiego powodu rzeczone filmy nie mają HDR.
Bo zostały odrestaurowane tylko w SDR i niespecjalnie mnie to dziwi zważywszy na rok produkcji tych filmów, nie licząc Sobowtóra, i fakt, że blisko połowa z nich powstała z czegoś co jest kilka generacji od negatywu (bo nic lepszego już niestety nie ma). Z tego powodu też odpuściłem Zbłąkanego psa i Piętno śmierci i w ich przypadku będę polował na zremasterowane BD. W sumie podejrzewam, że w przypadku Siedmiu samurajów powinienem postąpić podobnie (też negatywu już nie ma), ale tutaj postanowiłem zrobić wyjątek.
Lubię HDR i to nawet bardzo, ale jak materiał źródłowy w sporym stopniu kuleje to jego niedoskonałości w tym trybie mogą być uwypuklone bardziej niż w SDR. Poza tym i tak w starszych filmach często HDR jest tylko z nazwy (w nowszych w sumie też, ale jednak rzadziej), sam mam takich z kilkadziesiąt pozycji gdzie jasność rzadko kiedy przekracza ~200 nitów. Wydań w SDR na UHD BD też co chwilę przybywa - od samego Criteriona i Kino Lorber już chyba można naliczyć ponad 20 pozycji... I to nie tylko klasyka, ale też nowości - jest niemała grupa reżyserów/autorów zdjęć, którzy mają totalnie wywalone na HDR.
(10-06-2023, 13:52)Daras napisał(a): Mam „Sobowtóra” 1980 na BD. Brak mi narzędzi na sporządzenie zrzutów.
Chodzi mi o ten nowy transfer, gdybym miał go też na BD to prościej byłoby mi ocenić na ile WCG robi tutaj różnicę - i czy w ogóle robi. Na starszych BD jest m.in. zupełnie inna korekcja barwna, więc pod tym względem porównanie nie ma za bardzo sensu.