11-12-2019, 21:44
Nasi górą jak zawsze.
Rekonstrukcje cyfrowe na blu - ray od „Studio Filmowego Kadr”
|
11-12-2019, 22:17
(11-12-2019, 21:19)MarianPaz napisał(a): Wy myślicie o rekonstrukcjach w 4k a tymczasem są pilniejsze wydatki. To jest przerażające. No ale właśnie m.in. dlatego robi się rekonstrukcje - żeby ratować filmy.
11-12-2019, 23:34
(11-12-2019, 21:05)misfit napisał(a): Arrow dostał pliki źródłowe od TVP więc... SmilePozostaje pytanie czy rozumieć przez to goły skan? Bo mi się zdawało, że chodzi o pliki archiwalne po rekonstrukcji. Kadrowanie i DNR (względnie skopany bitrate) zrobiono tu chyba dopiero na kopi dystrybucyjnej, której to arrow nie chciał przyjąć. Tak to przynajmniej zrozumiałem, ale trzeba by sprawdzić czy są ewentualnie plansze w wydaniu arrow o tym kto wykonał rekonstrukcje. Kurde, widziałem te screeny przecież. Chyba plączą mi się już tytuły od skakania między forami.
11-12-2019, 23:38
(11-12-2019, 20:46)adi90a napisał(a): (...) Przepraszam wszystkich, że przerwę na moment (ewidentnie związaną z tematem wątku) dyskusję o 2K vs 4K vs 8K itd. Adi, co chciałbyś zobaczyć na zrzutach DVD? ![]()
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
Kadrowanie i różnice w zawartości kadru. Ale to nie istotne zważywszy, że sprawa została już wyjaśniona. Nawet jeśli w kinie puszczano 1:66 czy coś takiego a widać, że klatka zawiera więcej i nie burzy to kompozycji wolę ten hipotetyczny open mate.
No dobra. Ale i tak napiszę (specjalnie dla Ciebie), bo tylko Ty przejawiłeś zainteresowanie ważną kwestią. ![]() Pisałem wielokrotnie, że decyzje zakupowe często podejmuję po kilku tygodniach przemyśleń. Prawie nigdy tego nie żałuję. Wkrótce będę posiadaczem „Nie lubię poniedziałku” (1971). Jak doszedłem do „informacji” o OAR bez męczenia (po raz kolejny) ministerstw? ![]() 1. Uwagi i wspomnienia osób wiedzących cokolwiek na temat ważnych produkcji PRL. 2. Drobiazgowa analiza danych technicznych filmów z tamtego okresu, które dystrybuowano w krajach zachodnich. Co do zasady krążki DVD legitymował OAR, a obraz „Nie lubię poniedziałku” miał zawsze ratio 16:9. 3. Zasadny bezsens manipulowania przy AR w czasach VHS i wszechobecnych telewizorach 4:3 (przynajmniej w Polsce). Zatem obejrzyj do końca wyszperany klip. Dla mnie sprawa jest jasna (o czym już pisałem): Na 99.9% KADR zaproponował OAR lub format zbliżony. https://www.youtube.com/watch?v=yeo1WK3e8Jk P.S. Gdy miałem projektor SD to kupiłem rzeczony tytuł na DVD. Płytkę mam do dziś. ![]()
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
12-12-2019, 07:58
(11-12-2019, 23:34)adi90a napisał(a): Pozostaje pytanie czy rozumieć przez to goły skan? Bo mi się zdawało, że chodzi o pliki archiwalne po rekonstrukcji. Kadrowanie i DNR (względnie skopany bitrate) zrobiono tu chyba dopiero na kopi dystrybucyjnej, której to arrow nie chciał przyjąć. Tak to przynajmniej zrozumiałem, ale trzeba by sprawdzić czy są ewentualnie plansze w wydaniu arrow o tym kto wykonał rekonstrukcje. Proszę bardzo. ![]() ![]() To jest z płytki Arrow. To, że Dekalog wygląda tak a nie inaczej to zasługa osób odpowiedzialnych za tą rekonstrukcję oraz Davida Mackenzie, który wykonał mistrzowską kompresję obrazu. Polskie wydanie od TVP z kolei pochodzi z przeformatowanego mastera telewizyjnego, do tego authoringiem i kompresją zajmowali się nasi magicy od Studio Blu więc taki a nie inny efekt końcowy. Co do Nie lubię poniedziałku to po obejrzeniu kilku fragmentów wersji 16:9 po rekonstrukcji nie raz miałem przeczucie, że czegoś tu brakuje, szczególnie u dołu kadru więc nie sądzę aby 16:9 było OAR. Prawdopodobnie nie jest też nim wersja 1.37:1 bo dużo tam wolnych przestrzeni szczególnie u góry kadru, ale nie znam twórczości panów Chmielewskiego i Jahoda więc na 100% nie jestem przekonany. Ale gdybym miał zgadywać to może w tym wypadku imdb się nie myli i faktycznie jest nim 1.66:1.
12-12-2019, 10:16
Ja tam zamówiłem Vabank i Seksmisja. Powinienem jutro dostać. Obejrzę, to nie powiem, może zamówię pozostałe. Nie chcę czekać do starości, by obejrzeć coś co i tak nie wydadzą. Trochę wspomogę ten nędzny rynek wydawniczy filmów u nas. Przez swoje brakoróbstwo i odpowiednie podejście do nowych pokoleń topią się przez to we własnym sosie. Za 2-3 dekady dowiemy się, że remastery w 4k niemożliwe, bo taśmy się rozpadły na wskutek braku finansów do ich odpowiedniego przechowywania. Za to na różne łapówki i utrzymywanie okupacyjnej armii kasa jest ![]()
12-12-2019, 13:31
(12-12-2019, 07:58)misfit napisał(a): (...) Nie będę się upierał. Napisałem, że na 99,9% 16:9 stanowi OAR i tego się trzymam. Tak czy inaczej prywatnie oceniam, iż musiało to być coś pomiędzy 1.66:1 a 1.78:1. Wspomniane widełki akceptuję i płytkę będę miał już na święta. Kolega z innego forum napisał, że kadrowanie nie budzi zastrzeżeń, a to pasuje do całej układanki. Zresztą wkrótce sam wszystko ocenię. Zamówię też inne krążki, o których zapewne kiedyś napiszę. Wolfman? Nie – Janusz. ![]()
„Ja paryskimi perfumami się nie perfumuję... Ja jeden wiem co tej ziemi jest potrzebne”.
12-12-2019, 13:44
Daras jeśli mi z fusów wywróżysz, że będzie kolejny remaster w ciągu 10 lat z lepszym obrazem to daj znać, anuluję zamówienie. W innym wypadku nie mieć wcale, a mieć to ja wolę to drugie.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości |