10-12-2019, 20:13
Taaa... szkoda tylko, że TVP nie pali się do wydawania swoich rekonstrukcji na blu-ray w lepszej jakości niż to co na VOD i bez tego dużego logo TVP VOD.
Tył "Nocy i dni"
Tył "Nocy i dni"
(10-12-2019, 19:39)adi90a napisał(a): [ -> ]Bardziej bym obstawiał, że 8K to będzie już tylko VOD, a 4K UHD to kres krążków.
Cytat:A bardziej chodziło mi o to, że rekonstrukcje w 4K to nie jest kres możliwości taśmy, i być może za kilka lat zaczną się rekonstrukcje w 8K i warto poczekać z filmami, które dobrą wersje HD posiadają.
(10-12-2019, 20:45)MarianPaz napisał(a): [ -> ]Obawiam się że negatywny polskich filmów w większości są na tyle słabej jakości, do tego mniej lub bardziej zniszczone, że różnice byłby minimalne/niewielkie.
Cytat:Zresztą ile filmów z klasyki kina europejskiego wyszło w UHD?
(10-12-2019, 18:10)adi90a napisał(a): [ -> ]Czekam w takim razie na porównanie kadrowania "Nie lubię poniedziałku" i może wciągnę na zakupową listę.O jakie porównanie kadrowania chodzi? Czego z czym dokładnie? Gdzie takie porównanie zamieszczą?
(10-12-2019, 22:06)Mierzwiak napisał(a): [ -> ]MarianPaz, jesteś rzecznikiem prasowym tych hochsztaplerów czy co? Na wszystko masz usprawiedliwienie i gotowe wymówkiJa na takie bajdurzenie mawiam: Srutututu majtki z drutu.
(10-12-2019, 22:06)Mierzwiak napisał(a): [ -> ]MarianPaz, jesteś rzecznikiem prasowym tych hochsztaplerów czy co? Na wszystko masz usprawiedliwienie i gotowe wymówkUważam że należy patrzeć wnikliwie na te zagadnienie, a nie hejtowac bez sensu. Bardziej bym bronił tych co robią rekonstrukcje, których efekty czesto niweczone są przez dystrybutorów. Zauważcie że jak do tej pory mieliśmy kilka filmów od Pro-Motion (pierwsze słabe rekonstrukcje), potem kilka od DMMS w tym Trylogia(w większości udane, podobnie jak zapowiedzi innych tytulów), 3 pakiety od Di Factory (jedne lepsze, drugie gorsze), masówkę od Studia Blu (większość spierdzielona) oraz obecne 10 filmów. To wszystko w ciągu dekady, czyli jakby nie było marny rezultat na dosyć obszerny już katalog rekonstrukcji. Wiekszość z tych filmów to stare lub bardzo stare rekonstrukcje. Pamiętajmy że są też całkiem udane wydania np z Japonii gdzie nikt dodatkowo nie zajechał filmów DNR, a jest też Dekalog pochodzacy z tego samego mastera, który w wersji brytyjskiej wygląda nieporównanie lepiej niz to co mamy od Tvp. To pokazuje tylko, że czasem choćby nie wiem jak świetnie odrestaurowany film, może zostać zmasakrowane przez osoby mające niewielkie pojęcie o jakości obrazu lub mające to w czterech literach.
(10-12-2019, 22:06)Mierzwiak napisał(a): [ -> ]Rekonstrukcja w 4K to na ten moment standardW Europie czy może USA? Jak na ten standard, to katalog europejskiego klasycznego kina jest ubogi, bo jeśli nawet są takie wydania, to pewnie można je policzyć na palcach rąk, a może nawet jednej. Nie wiem czy się orientujesz, ale u nas przez kilka ostatnich lat funduszy na rekonstrukcję było tyle co kot napisał i dopiero dzięki unijnym środkom z dosyć sporym opóźnieniem wystartował projekt odnowienia 160 filmów. Gdyby mieli zrobić to w 4K, to pewnie pieniędzy starczyloby na 50-80 tytułów. UHD w Polsce kuleje, nośników z 4K sprzedaje się zapewne śladowych ilościach, kanałów UHD mamy raptem jeden więc na co nam te 4K jeśli do tej pory nie wykorzystano potencjału kopii 2K?
(11-12-2019, 07:12)MarianPaz napisał(a): [ -> ]UHD w Polsce kuleje, nośników z 4K sprzedaje się zapewne śladowych ilościach, kanałów UHD mamy raptem jeden więc na co nam te 4K jeśli do tej pory nie wykorzystano potencjału kopii 2K?
(10-12-2019, 19:25)Mefisto napisał(a): [ -> ]eeee, że co? Raz, że nikt tego skanowania nie robił by w Polsce, tylko zapewne gdzieś na świecie, a dwa, że nawet na świecie nie będzie się nikt bawił w skanowanie 8K. Dobrze zrobione skanowanie w 4K wystarcza całkowicie, żeby zaspokoić także nadchodzące technologie, z których zresztą nikt nie będzie rozlegle korzystał, bo niby gdzie?Z tego co wiem to nawet TVP ma chyba(czy miała mieć) skaner w rozdzielczości: 10K także..., a i jeszcze byle jakich firm w skali świata jeżeli chodzi o rekonstrukcję cyfrową obrazu z tego co wiem nie mamy(np. Fixafilm), także myślę, że bez problemu jeżeli by trzeba było(byłyby możliwości, pieniądze itp.) to "cały proces" rekonstrukcji cyfrowej w rozdzielczości nawet 8K odbyłby się w Polsce. Nie wiem(nie pamiętam) jak ma się sytuacja z innym sprzętem, oprogramowaniem itp. do pracy w takich rozdzielczościach, ale i z tym by nie było problemu sądzę nawet "na już", jeżeli tak jak już o tym pisałem: trzeba było by(byłyby możliwości, pieniądze itp.).
(10-12-2019, 20:13)gamertr9 napisał(a): [ -> ]Taaa... szkoda tylko, że TVP nie pali się do wydawania swoich rekonstrukcji na blu-ray w lepszej jakości niż to co na VOD i bez tego dużego logo TVP VOD.Uważam, że pod względem estetycznym i ergonomii oglądania(m.in. by nie przysłaniały "obrazu właściwego" - tego co chce się oglądać) "znaki ograniczenia wiekowego" oraz loga kanałów(np. TVP VOD również) powinny być jak najmniejsze i umiejscowione jak najbardziej to możliwe w odpowiadających im górnych rogach ekranu. M.in. ten temat jest poruszany chyba "szerzej" już od dłuższego czasu np. tutaj: https://forum.satkurier.pl/topic/7065-oznakowanie-wiekowe-program%C3%B3w.
(10-12-2019, 20:40)Mefisto napisał(a): [ -> ]Nic się nie zacznie, bo kto ma to robić? Największe studia na świecie ledwo co zaczęły proces odświeżania starych filmów w 4K, a i to przede wszystkim dlatego, żeby je a) zrekonstruować i b) zachować w nowej jakości, skoro technologia daje taką możliwość.To tak trochę odnośnie tej wypowiedzi i jej dalszej części i "tak ogólnie": [Zaznaczam, że mam świadomość w większości o tym o czym rozmawiacie i ograniczeń, realnych możliwości itp. Ja "tak tylko" staram się przedstawić różne fakty by może coś nowego dostępną wiedzą "wnieść dalej".]
Cytat:Co ciekawe Odyseja Kosmiczna, która dostępna będzie w dniu otwarcia kanału, jest specjalnie zmasterowana przez Warner Bros do natywnego 7,680 x 4,320. W marcu 2019 będzie można tam zobaczyć inną odrestaurowaną do tej rozdzielczości klasykę – musical My Fair Lady.Źródło cytatu: https://hdtvpolska.com/japonia-pierwszy-kanal-tv-8k/
Cytat:Świadczy o tym między innymi uruchomiony w Japonii pierwszy kanał w rozdzielczości 8K, gdzie emitowane będą między innymi programy NASA oraz… film będący istną klasyką, czyli 2001: Odyseja kosmiczna, który został przygotowany w 8K przez Warner Bros. Co istotne, nie został tam zastosowany upscaling, co potwierdza potencjał starszych produkcji (nie nakręconych cyfrowo) w kontekście premier w wysokich rozdzielczościach jak 4K i 8K. Mający premierę w 1968 roku film nakręcono na taśmie filmowej 70 mm, która jest porównywana do 8K, a ze względu na ograniczenia techniczne sal kinowych mało gdzie można nacieszyć się produkcją w oryginalnej jakości.Źródło cytatu: https://antyweb.pl/telewizory-8k-niosa-nowe-mozliwosci-o-co-chodzi-z-8k-i-czy-sa-juz-jakies-filmy/#
Wersja filmu została przygotowana na zlecenie japońskiego NHK, a Warner Bros. sięgnął po oryginalne taśmy, a później zgrany materiał poddał obróbce usuwając wszystkie niedoskonałości i poprawiając kontrast.
Cytat:Of course, it comes with a big price tag today. Roughly $15,000.00 to be exact. Another exciting element to this story is that the 70mm film negatives for Kubrick's classic were rescanned and repaired to some extent. Meaning that this new 8K version of the film was massive and also pristine.Źródło cytatu: https://nofilmschool.com/Kubrick-2001-Space-Odyssey-8K [Ja podkreśliłem cztery słowa w powyższym cytacie. W oryginale nie są podkreślone].