Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: Mierzwiak's Kolekszyn
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Zacnie, ale mam pytanie o odtwarzacz... jeżeli dobrze kojarzę, to miałeś chyba Oppo? Dlaczego zmieniłeś? Albo dlaczego właśnie ten? (jeżeli nie miałeś Oppo) :-D
Miałem najniższy model UHD Panasonica czyli DMP-UB300.

Zmieniłem na wyższy model bo:
- ma Dolby Vision
- ma opcję Optymizer HDR do filmów w HDR10, w zestawie z dynamicznym mapowaniem tonów od LG działa cudnie Smile
A nie ma czasem jakiegoś problemu z DV w Panasonicach? Coś gdzieś mi smignęło ostatnio, ale nie mogę teraz znaleźć. Misfit pewnie wie dokładnie co i jak.
Czytałem że ponoć w porównaniu z Oppo w trybie DV mają rozjaśniony obraz, ale nie mogę tego zweryfikować.

Porównałem pierwszego Matriksa na UHD w DV z wersją iTunes też w DV i wyglądają identycznie, wersja z płyty nie jest jaśniejsza.
Nie wiem jak ma się sprawa z iTunes, ale Vincent i Geoff twierdzą, że Panasonikowe DV jest jaśniejsze i ma poucinane detale w obszarach z wysoką jasnością szczytową w stosunku do OPPO.

https://youtu.be/yvWEK0novkY?t=702

https://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=16209554&postcount=3198

Tak czy owak zazdroszczę HDR Optimisera dla treści HDR10 Smile
Ciekawa sprawa z tym DV w Panasonicu. Rozumiem, że fakt iż obraz jest jaśniejszy względem Oppo, nie wpływa jednak w żaden sposób na poziom czerni?
Swoją drogą ciekaw jestem bardzo, jak wypadłoby bezpośrednie porównanie DV, kontra Panasowy HDR Optymizer dla treści HDR10, w połączeniu z tone mappingiem od LG...
Z tego co doczytałem to sprawa wygląda tak, że Dolby Vision po prostu jest ciemniejsze na telewizorach Sony, więc to nie tak że z Panasoniciem coś jest nie tak, zresztą wiedziałem to w chwili gdy zobaczyłem że iTunes wygląda pod względem jasności identycznie.

Co do Optymizera to właśnie prowadzę na jego temat wymianę PW z misfitem i trochę sprowadziłem go w tej kwestii na Ziemię Smile

W przypadku OLEDa należy wybrać z menu opcję OLED i wtedy Optymizer mapuje do 1000 nitów wszystko co jest powyżej. Tylko że maks OLEDa to 700-750 nitów, więc w przypadku filmów masterowanych do 1000 nitów Optymizer w ogóle nie działa, a przecież są tam wartości przekraczające możliwości TV które ten ucina Smile Dynamiczne mapowanie tonów nie ma żadnych problemów z przywróceniem takich detali.

Za to działa świetnie - a najlepiej jeszcze w połączeniu z dynamicznym mapowaniem właśnie - przy filmach pokroju Mad Max: Fury Road, Batman v Superman czy Pacific Rim gdzie są bardzo duże jasności. Nie dość że dynamiczne mapowanie robi swoje, to Optymizer jeszcze dodatkowo potrafi trochę wycisnąć.

Jest jeszcze jeden drobny szczegół który trzeba wziąć pod uwagę - Optymizer działa statycznie i natychmiastowo, podczas gdy mapowanie LG jest dynamiczne a z tego bierze się pewne opóźnienie. Gdy zapauzujesz film w odpowiednim momencie (polecam Pacific Rim i ostatnią scenę z oceanem i niebem, tuż przed tym jak kapsuła z Mako wypływa na powierzchnię) i odczekasz kilka sekund zobaczysz jak algorytm uwydatnia detale w chmurach Smile

Ogólnie już samo dynamiczne mapowanie znacznie zbliża wygląd filmu do Dolby Vision i zdecydowanie wygląda on lepiej z nim niż bez niego ale za to z Optymizerem, o ile ten w ogóle działa, a w większości filmów, jak już wspomniałem, nie.

Poniżej fotki z Fury Road, ekspozycja celowo obniżona.
[Obrazek: 2NUz8hi.jpg]
[Obrazek: v84a7be.jpg]
Czyli można przyjąć założenie, że przynajmniej w przypadku oledów LG, mapowanie tonow przynosi więcej korzyści niż optymizer z odtwarzacza?
Swoją drogą to mapowanie tonow w LG działa naprawdę świetnie, zrobiło to na mnie ogólnie bardzo duże wrażenie. Niby zdarzają się sceny, gdzie całościowo nieco przyciemnia obraz, ale ogólnie super. U innych producentów też działa to tak dobrze?
(28-05-2019, 12:45)Mr.Hankey napisał(a): [ -> ]Czyli można przyjąć założenie, że przynajmniej w przypadku oledów LG, mapowanie tonow przynosi więcej korzyści niż optymizer z odtwarzacza?
Tak, ALE jeśli komuś nie podoba się jak LG przyciemnia / rozjaśnia sceny w zależności od jej zawartości, to Optymizer jest lepszym rozwiązaniem, bo nie zmienia jasności całego kadru, tylko uwidacznia ucięte detale. No ale znowu: na filmach masterowanych do 1000 nitów to nie działa.

Jest jeszcze inne wyjście: zamiast OLEDa ustawić w opcjach LCD o niskiej jasności lub projektor, wtedy Optymizer zaczyna pracę od znacznie niższego pułapu ale i do niego równa wszyatko co powyżej (zamiast 1000 nitów bodajże 500 dla LCD i 350 dla projektora; są jeszcze dwie opcje dla jasnego i super jasnego LCD) tylko że wtedy sztucznie zaniżamy jasność i tak naprawdę mamy obraz który nie wykorzystuje możliwości OLEDa.

Znacznie sensowniejszy byłby suwaczek którym można by było ustawić konkretną wartość nitów naszego TV.

Cytat:U innych producentów też działa to tak dobrze?
Na pewno Panasonic i Sony (od zeszłego roku) mają tę funkcję, ale jeśli się nie mylę jest ona po prostu częścią obróbki obrazu a nie opcją dostępną w menu, więc nie da się jej wyłączyć. Vincent Teoh z tego co pamiętam chwalił je u obu.
Tylko jedna uwaga 820 nie ma optamizera dla 350 nitów. Ma go dopiero ub9000. 820 jak i 420 mają 500nitow.