Filmozercy.com | Forum

Pełna wersja: misfit - kolekcja
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
(26-05-2023, 17:52)misfit napisał(a): [ -> ]Wygląda na to, że pomysł podchwyciły inne platformy, więc zapowiadają się "ciekawe" czasy dla osób gustujących wyłącznie w streamingach.

Death to streaming. Long live the new flesh!
Czerwiec cz.1

[Obrazek: YF1sEap.jpg][Obrazek: ANfNod1.jpg][Obrazek: V4z8gck.jpg][Obrazek: p1hBfJ3.jpg]

Kurosawa - od lewej Sobowtór (wersja 180min.), Niebo i piekło, Straż przyboczna.
Tanio nie było, ale cóż począć - YOLO. Postanowiłem, że nie ma na co czekać, Criteriona z USA i tak bym nie kupił, bo pewnie będą "kieszonki" + bankowo porysowane płyty, a w UK z tego to może Yojimbo uświadczymy od BFI. A z Japonii nie dość, że nie ma ani jednej choćby mikro-ryski, to jeszcze pudełka czyściutkie, bez smaru, itp. Nawet nie wiedziałem, że tak można... Wink A transfery? Miażdżą to co dotychczas było dostępne, zresztą nie tylko pod względem obrazu, ale też dźwięku.

Steelbook z prawej to Most na rzece Kwai - kapitalna rekonstrukcja, aczkolwiek na UHD Sony "trochę" przesadziło z jasnością Big Grin Miałem wcześniej wersję 2017 4K, ale postanowiłem zrobić upgrade do 2022 z DV. Jest pl wersja na płycie 4K UHD.
Jak dobrze pamiętam, to Kurosawa miał być SDR - potwierdzasz? Jeżeli tak, to czy odczuwalny jest brak HDR - sam mam kilka wydań 4K SDR i wyglądają spoko.
Przesyłka dobrze zabezpieczona?
Ciekawi mnie jak kasują przy większej ilości wydań - płaciłeś raz 2259 JPY, czy 3 razy 2259 JPY?
(09-06-2023, 12:11)misfit napisał(a): [ -> ](...)
A z Japonii nie dość, że nie ma ani jednej choćby mikro-ryski, to jeszcze pudełka czyściutkie, bez smaru, itp. Nawet nie wiedziałem, że tak można... Wink
(...)

Oj – można, można. Zauważono to już blisko 10 lat temu. Cool

Daras napisał:
(…)
Czy Twoje pudełka też są zaopatrzone w specyficzne zatrzaski mocujące płyty? Ta japońska precyzja. Smile  

Gąbkowy dinozaur napisał:
(…)
Tak, te zatrzaski są genialne  Najlepsze jakie do tej pory widziałem. Smile

http://forum.kinopolska.pl/viewtopic.php?t=12211&postdays=0&postorder=asc&start=135
O zatrzaskach nic nie pisałem, ale fakt - dość mocno trzymają, więc trzeba się mocno postarać aby płyta w transporcie latała sobie luzem w pudełku. Pudełko jako takie też dość pancerne, coś a'la te dobre amaraye 11mm. Ale najbardziej cieszy mnie, że nie musiałem marnować czasu na czyszczenie pudełek, bo nie było czego czyścić Smile

(09-06-2023, 15:01)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Jak dobrze pamiętam, to Kurosawa miał być SDR - potwierdzasz? Jeżeli tak, to czy odczuwalny jest brak HDR - sam mam kilka wydań 4K SDR i wyglądają spoko.

Potwierdzam, ale słuchajta: obraz jest SDR/BT.2020 we wszystkich trzech filmach. Pierwszy raz z czymś takim się spotykam - niby w teorii można było uzyskać obraz SDR + WCG, ale w praktyce jakoś zawsze spotykałem się z SDR/Rec.709 na płytach. Będę to jeszcze weryfikował czy tutaj nie ma jakiejś ściemy.

Kod:
Disc Title:     KAGEMUSHA
Disc Size:      96,189,000,146 bytes
Protection:     AACS2
Extras:         Ultra HD
BDInfo:         0.7.5.9 (compatible layout created by DVDFab 12.0.9.6)

PLAYLIST REPORT:

Name:                   00001.MPLS  
Length:                 3:00:14.553 (h:m:s.ms)
Size:                   84,885,639,168 bytes
Total Bitrate:          62.79 Mbps

VIDEO:

Codec                   Bitrate             Description    
-----                   -------             -----------    
MPEG-H HEVC Video       52983 kbps          2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / SDR / BT.2020

AUDIO:

Codec                           Language        Bitrate         Description    
-----                           --------        -------         -----------    
LPCM Audio                      Japanese        4608 kbps       4.0 / 48 kHz / 4608 kbps / 24-bit
LPCM Audio                      Japanese        2304 kbps       2.0 / 48 kHz / 2304 kbps / 24-bit

SUBTITLES:

Codec                           Language        Bitrate         Description    
-----                           --------        -------         -----------    
Presentation Graphics           Japanese        57.712 kbps                    

Kagemusha i High & Low - BD-100, Yojimbo - BD-66.

(09-06-2023, 15:01)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Przesyłka dobrze zabezpieczona?

Niespecjalnie. Tekturowa koperta, trochę twardsza od tej naszej - w każdym razie do tych pancernych pudełek w pełni wystarczy coś takiego. Amazon JP.

(09-06-2023, 15:01)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Ciekawi mnie jak kasują przy większej ilości wydań - płaciłeś raz 2259 JPY, czy 3 razy 2259 JPY?

Za wysyłkę zapłaciłem 3957, ale to chyba więcej dlatego, że tutaj wyszły ogólnie dwie przesyłki. Czwarty film, spoiler alert - Siedmiu samurajów - przyjdzie pod koniec miesiąca.
Może jeszcze dygresja na temat solidności Azjatów. W czasach gdy internet raczkował stosowałem podpowiedziany przez znajomego myk. Wycinałem z papierowego magazynu kupon i wysyłałem go wraz z walutą pocztą tradycyjną (koperta plus znaczek) bez opcji potwierdzenia odbioru. Zawsze, i powtórzę – zawsze otrzymywałem zamówione płyty VCD. Były to perełki nieosiągalne u nas na VHS. Niekiedy czekałem na pakiet do dwu miesięcy. Stare czasy.
(09-06-2023, 19:30)misfit napisał(a): [ -> ]Za wysyłkę zapłaciłem 3957, ale to chyba więcej dlatego, że tutaj wyszły ogólnie dwie przesyłki. Czwarty film, spoiler alert - Siedmiu samurajów - przyjdzie pod koniec miesiąca.

Własnie zapomniałem zapytać, a gdzie "Siedmiu samurajów" Smile
Jak 3957 za 4 filmy, to nie jest źle, bałem się że koszty wysyłki wszystkich filmów się sumują Big Grin

SDR/BT.2020 to ciekawa sprawa, Criterion też z pewnością będzie SDR, ciekawe jak z kompresją  Tongue
(09-06-2023, 19:30)misfit napisał(a): [ -> ](...)
Potwierdzam, ale słuchajta: obraz jest SDR/BT.2020 we wszystkich trzech filmach. Pierwszy raz z czymś takim się spotykam - niby w teorii można było uzyskać obraz SDR..

Jedyne co mi przychodzi do głowy (przynajmniej teraz), że materiałowi źródłowemu brakowało wystarczającej ilości detali w jasnych / ciemnych partiach obrazu (?). Na przestrzeni nastu lat takich negatywów 35 mm widziałem od cholery. Ale nie wiem jak było z Kurosawą. Dziwne to.

EDIT 1:
A czy widzisz BT 2020?

EDIT 2:
Stara szkoła fotograficzna podpowiadała zasadę aby czas ekspozycji dobierać na cienie, natomiast kliszę wywoływać na światła. Tu pomagała niekiedy (?) długa kąpiel w odpowiednio rozcieńczonym wywoływaczu, o której kiedyś pisałem.
Krótko – obrazowi wadliwie naświetlonemu zawsze zabraknie detali. Także światłoczułość dobranego materiału decydowała o skali przejść tonalnych. Co do zasady błony niskoczułe charakteryzowały się tym, czym dziś nazywam SDR.
Podsumowując – problem widzę w materiale źródłowym.
Wyczuwam spore niezrozumienie zagadnienia, więc raz jeszcze o co chodzi z WCG:
HDR heatmaps and torch mode UHDs

Jak widać w praktyce szeroka paleta barw daje w niektórych filmach na części ujęć bardziej soczyste czerwienie, zielenie, itd. Z zamieszczonych przykładów użytkownika Pyoko, jednym z najciekawszych filmów pod względem wykorzystania WCG jest np. La La Land, a także animacje - Spider-Man: Into the Spider-Verse czy Lego Batman Movie, chociaż w tych drugich przykładach są to zazwyczaj granice DCI-P3. Nie brakuje też filmów, w których praktycznie nie uświadczymy WCG, a BT.2020 pełni rolę kontenera, w którym nie znajduje się nic ponad Rec.709.

O co chodzi z tymi Kurosawami 4K UHD z Japonii? Po prostu dotychczas SDR/BT.2020 było miejską legendą, którą z tego co pamiętam można było zobaczyć na płycie testowej Spears & Munsil, a w filmach SDR zamieszczanych w formacie UHD BD dystrybutorzy dawali max. paletę Rec.709, czyli to co znamy dobrze ze "zwykłego" Blu-ray'a. Japończycy pokazali, że jednak się da - ale to i tak są akademickie dywagacje, przynajmniej w przypadku 2 z 3 tych moich pozycji, bo w czarno-białych filmach korzyści z wykorzystania WCG to jest okrągłe zero.
Kagemusha jednak może na tym zyskiwać, ale nie mam płatnego DaVinci Resolve aby to w 100% potwierdzić, sprawy nie ułatwia też to, że w wydaniu nie ma dołączonego Blu-ray'a.
Jeśli Twój ostatni wpis odnosi się do mnie to raczej rozumiem o czym tu mowa. Ja po prostu zastanawiam się z jakiego powodu rzeczone filmy nie mają HDR.
Na marginesie - już kiedyś pisałeś, że WCG w filmach cz. b. nie ma sensu i to wydaje się oczywiste. W przypadku Kurosawy intryguje mnie wyłącznie brak HDR. Może w tej kwestii faktycznie czegoś nie zrozumiałem i prosiłbym o zacytowanie zdań z wyjaśnieniem problemu. Ja ich nie dostrzegłem.

EDIT:
Mam „Sobowtóra” 1980 na BD. Brak mi narzędzi na sporządzenie zrzutów.