(26-05-2023, 17:52)misfit napisał(a): [ -> ]Wygląda na to, że pomysł podchwyciły inne platformy, więc zapowiadają się "ciekawe" czasy dla osób gustujących wyłącznie w streamingach.
Death to streaming. Long live the new flesh!
Czerwiec cz.1
Kurosawa - od lewej Sobowtór (wersja 180min.), Niebo i piekło, Straż przyboczna.
Tanio nie było, ale cóż począć - YOLO. Postanowiłem, że nie ma na co czekać, Criteriona z USA i tak bym nie kupił, bo pewnie będą "kieszonki" + bankowo porysowane płyty, a w UK z tego to może Yojimbo uświadczymy od BFI. A z Japonii nie dość, że nie ma ani jednej choćby mikro-ryski, to jeszcze pudełka czyściutkie, bez smaru, itp. Nawet nie wiedziałem, że tak można...
A transfery? Miażdżą to co dotychczas było dostępne, zresztą nie tylko pod względem obrazu, ale też dźwięku.
Steelbook z prawej to Most na rzece Kwai - kapitalna rekonstrukcja, aczkolwiek na UHD Sony "trochę" przesadziło z jasnością
Miałem wcześniej wersję 2017 4K, ale postanowiłem zrobić upgrade do 2022 z DV. Jest pl wersja na płycie 4K UHD.
Jak dobrze pamiętam, to Kurosawa miał być SDR - potwierdzasz? Jeżeli tak, to czy odczuwalny jest brak HDR - sam mam kilka wydań 4K SDR i wyglądają spoko.
Przesyłka dobrze zabezpieczona?
Ciekawi mnie jak kasują przy większej ilości wydań - płaciłeś raz 2259 JPY, czy 3 razy 2259 JPY?
O zatrzaskach nic nie pisałem, ale fakt - dość mocno trzymają, więc trzeba się mocno postarać aby płyta w transporcie latała sobie luzem w pudełku. Pudełko jako takie też dość pancerne, coś a'la te dobre amaraye 11mm. Ale najbardziej cieszy mnie, że nie musiałem marnować czasu na czyszczenie pudełek, bo nie było czego czyścić
(09-06-2023, 15:01)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Jak dobrze pamiętam, to Kurosawa miał być SDR - potwierdzasz? Jeżeli tak, to czy odczuwalny jest brak HDR - sam mam kilka wydań 4K SDR i wyglądają spoko.
Potwierdzam, ale słuchajta: obraz jest SDR/BT.2020 we wszystkich trzech filmach. Pierwszy raz z czymś takim się spotykam - niby w teorii można było uzyskać obraz SDR + WCG, ale w praktyce jakoś zawsze spotykałem się z SDR/Rec.709 na płytach. Będę to jeszcze weryfikował czy tutaj nie ma jakiejś ściemy.
Kod:
Disc Title: KAGEMUSHA
Disc Size: 96,189,000,146 bytes
Protection: AACS2
Extras: Ultra HD
BDInfo: 0.7.5.9 (compatible layout created by DVDFab 12.0.9.6)
PLAYLIST REPORT:
Name: 00001.MPLS
Length: 3:00:14.553 (h:m:s.ms)
Size: 84,885,639,168 bytes
Total Bitrate: 62.79 Mbps
VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 52983 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / SDR / BT.2020
AUDIO:
Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
LPCM Audio Japanese 4608 kbps 4.0 / 48 kHz / 4608 kbps / 24-bit
LPCM Audio Japanese 2304 kbps 2.0 / 48 kHz / 2304 kbps / 24-bit
SUBTITLES:
Codec Language Bitrate Description
----- -------- ------- -----------
Presentation Graphics Japanese 57.712 kbps
Kagemusha i High & Low - BD-100, Yojimbo - BD-66.
(09-06-2023, 15:01)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Przesyłka dobrze zabezpieczona?
Niespecjalnie. Tekturowa koperta, trochę twardsza od tej naszej - w każdym razie do tych pancernych pudełek w pełni wystarczy coś takiego. Amazon JP.
(09-06-2023, 15:01)HAL 9000 napisał(a): [ -> ]Ciekawi mnie jak kasują przy większej ilości wydań - płaciłeś raz 2259 JPY, czy 3 razy 2259 JPY?
Za wysyłkę zapłaciłem 3957, ale to chyba więcej dlatego, że tutaj wyszły ogólnie dwie przesyłki. Czwarty film, spoiler alert - Siedmiu samurajów - przyjdzie pod koniec miesiąca.
Może jeszcze dygresja na temat solidności Azjatów. W czasach gdy internet raczkował stosowałem podpowiedziany przez znajomego myk. Wycinałem z papierowego magazynu kupon i wysyłałem go wraz z walutą pocztą tradycyjną (koperta plus znaczek) bez opcji potwierdzenia odbioru. Zawsze, i powtórzę – zawsze otrzymywałem zamówione płyty VCD. Były to perełki nieosiągalne u nas na VHS. Niekiedy czekałem na pakiet do dwu miesięcy. Stare czasy.
(09-06-2023, 19:30)misfit napisał(a): [ -> ]Za wysyłkę zapłaciłem 3957, ale to chyba więcej dlatego, że tutaj wyszły ogólnie dwie przesyłki. Czwarty film, spoiler alert - Siedmiu samurajów - przyjdzie pod koniec miesiąca.
Własnie zapomniałem zapytać, a gdzie "Siedmiu samurajów"
Jak 3957 za 4 filmy, to nie jest źle, bałem się że koszty wysyłki wszystkich filmów się sumują
SDR/BT.2020 to ciekawa sprawa, Criterion też z pewnością będzie SDR, ciekawe jak z kompresją
(09-06-2023, 19:30)misfit napisał(a): [ -> ](...)
Potwierdzam, ale słuchajta: obraz jest SDR/BT.2020 we wszystkich trzech filmach. Pierwszy raz z czymś takim się spotykam - niby w teorii można było uzyskać obraz SDR..
Jedyne co mi przychodzi do głowy (przynajmniej teraz), że materiałowi źródłowemu brakowało wystarczającej ilości detali w jasnych / ciemnych partiach obrazu (?). Na przestrzeni nastu lat takich negatywów 35 mm widziałem od cholery. Ale nie wiem jak było z Kurosawą. Dziwne to.
EDIT 1:
A czy widzisz BT 2020?
EDIT 2:
Stara szkoła fotograficzna podpowiadała zasadę aby czas ekspozycji dobierać na cienie, natomiast kliszę wywoływać na światła. Tu pomagała niekiedy (?) długa kąpiel w odpowiednio rozcieńczonym wywoływaczu, o której kiedyś pisałem.
Krótko – obrazowi wadliwie naświetlonemu zawsze zabraknie detali. Także światłoczułość dobranego materiału decydowała o skali przejść tonalnych. Co do zasady błony niskoczułe charakteryzowały się tym, czym dziś nazywam SDR.
Podsumowując – problem widzę w materiale źródłowym.
Wyczuwam spore niezrozumienie zagadnienia, więc raz jeszcze o co chodzi z WCG:
HDR heatmaps and torch mode UHDs
Jak widać w praktyce szeroka paleta barw daje w niektórych filmach na części ujęć bardziej soczyste czerwienie, zielenie, itd. Z zamieszczonych przykładów użytkownika Pyoko, jednym z najciekawszych filmów pod względem wykorzystania WCG jest np. La La Land, a także animacje - Spider-Man: Into the Spider-Verse czy Lego Batman Movie, chociaż w tych drugich przykładach są to zazwyczaj granice DCI-P3. Nie brakuje też filmów, w których praktycznie nie uświadczymy WCG, a BT.2020 pełni rolę kontenera, w którym nie znajduje się nic ponad Rec.709.
O co chodzi z tymi Kurosawami 4K UHD z Japonii? Po prostu dotychczas SDR/BT.2020 było miejską legendą, którą z tego co pamiętam można było zobaczyć na płycie testowej Spears & Munsil, a w filmach SDR zamieszczanych w formacie UHD BD dystrybutorzy dawali max. paletę Rec.709, czyli to co znamy dobrze ze "zwykłego" Blu-ray'a. Japończycy pokazali, że jednak się da - ale to i tak są akademickie dywagacje, przynajmniej w przypadku 2 z 3 tych moich pozycji, bo w czarno-białych filmach korzyści z wykorzystania WCG to jest okrągłe zero.
Kagemusha jednak może na tym zyskiwać, ale nie mam płatnego DaVinci Resolve aby to w 100% potwierdzić, sprawy nie ułatwia też to, że w wydaniu nie ma dołączonego Blu-ray'a.
Jeśli Twój ostatni wpis odnosi się do mnie to raczej rozumiem o czym tu mowa. Ja po prostu zastanawiam się z jakiego powodu rzeczone filmy nie mają HDR.
Na marginesie - już kiedyś pisałeś, że WCG w filmach cz. b. nie ma sensu i to wydaje się oczywiste. W przypadku Kurosawy intryguje mnie wyłącznie brak HDR. Może w tej kwestii faktycznie czegoś nie zrozumiałem i prosiłbym o zacytowanie zdań z wyjaśnieniem problemu. Ja ich nie dostrzegłem.
EDIT:
Mam „Sobowtóra” 1980 na BD. Brak mi narzędzi na sporządzenie zrzutów.