Wiesz, nie wiem, czym jest HDMI ARC i CEC

Wcześniej PS4 PRO / PS5 były podłączone do HDMI 2, odtwarzacz BD do HDMI 3, Xbox do HDMI 4 a Nintendo Switch do HDMI 1 i nie było żadnego problemu, komunikat zaczął się pojawiać w momencie, gdy podłączyłem amplituner do tv poprzez HDMI 3 / ARC a pozostałe sprzęty do amplitunera - z tym, że jak pisałem, jeśli wybiorę Player1 lub Player2 to problemu z komunikatem nie ma, występuje tylko, jeśli przejdę na HDMI3 / ARC no i na Xboxie na razie problemu nie zauważyłem, głównie obrywa BD Player i czasami PS5. To jest muj pierwszy amplituner, więc możliwe, że coś robię po prostu nie tak

Czy wyłączenia HDMI ARC i CEC nie sprawi, że zniknie dźwięk z amplitunera? Ewentualnie, gdzie to można włączyć / wyłączyć? W ustawieniach amplitunera czy tv? Czy CEC to nie jest to, że wcześniej jak miałem PS4 PRO i oglądałem tv i włączyłem konsolę to tv automatycznie przełączał się na obraz z konsoli? Podobnie było w przypadku Xbox One X, Nintendo Switch i BD Playera. Po zakupie nowych konsol juz się tak nie robi ale w przypadku BD Playera, tak.
PS5, XSX i BD Player są podłączone do amplitunera od tyłu ( PS5 to Game na pilocie, XSX to Media Player a BD Player to Blu-Ray ), Nintendo Switch podłączyłem na przedzie amplitunera, gdzie jest szóste HDMI.
W ustawieniach HDMI w menu amplitunera opcja ARC jest nieaktywna. W instrukcji obsługi amplitunera pisze:
ARC wymaga włączenia funkcji HDMI CEC w telewizorze.Ponadto, jeśli Twój telewizor obsługuje eARC, może również wysyłać wysokiej jakości formaty audio takie jak Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS-HD Master Audio oraz DTS:X.
W ustawieniach tv nie mogę nic znaleźć o HDMI ARC, CEC czy eARC.