RTFM.
W ampli opcja Video -> Ustawienia HDMI.
Oglądam Netflix, HBO GO i Amazon Prime na tv, więc chyba to ARC jest potrzebne.
Jeśli idzie o CEC to w Sony jest to, chyba Bravia Sync - po wyborze isty urządzeń Bravia Sync mam do wyboru właśnie:
- Odtwarzacz 1 HDMI 3 Podłączone BD Player
- Odtwarzacz 2 HDMI 3 Podłączone Playstation 5
- System Audio HDMI 3 AVR-X1600H
Przy amplitunerze nie ma opcji: Podłączone. Głównej opcji Sterowanie Bravia Sync nie da się włączyć, gdy używany jest kompatybilny system audio.
(19-06-2021, 15:00)Pablo0909 napisał(a): [ -> ]A TV do którego wejścia masz podłączony? Podaj konkretnie jak opisane jest to wejście.
HDMI 3 ( ARC ) w tv i HDMI OUT ( ARC / eARC ) w amplitunerze.
Zrób zdjęcie z ustawień amplitunera, z tej sekcji, którą podał
misfit. U mnie tak to wygląda, mam Marantza, ale ustawienia są podobne.
A TV podłączyłeś do tego wejścia w ampli?
(19-06-2021, 14:15)lis22 napisał(a): [ -> ]Czy CEC to nie jest to, że wcześniej jak miałem PS4 PRO i oglądałem tv i włączyłem konsolę to tv automatycznie przełączał się na obraz z konsoli?
Tak to jest CEC.
Skoro ARC masz wyłączone to ten temat odpada.
(19-06-2021, 14:15)lis22 napisał(a): [ -> ]HDMI 3 / ARC
Możesz podpiąć do HDMI 1 w TV skoro nie używasz ARC... sprawdź to czysto doświadczalnie czy będzie miało wpływ na ten komunikat. Pamiętaj że po przepinaniu kabli najlepiej jest wyłączyć wszystkie urządzenia z prądu i włączyć ponownie.
Zrób zdjęcie tego komunikatu lub nagraj film. Sprawdź w opcjach tv czy nie można go wyłączyć.
(19-06-2021, 14:52)lis22 napisał(a): [ -> ]W ustawieniach HDMI w menu amplitunera opcja ARC jest nieaktywna. W instrukcji obsługi amplitunera pisze:
ARC wymaga włączenia funkcji HDMI CEC w telewizorze.Ponadto, jeśli Twój telewizor obsługuje eARC, może również wysyłać wysokiej jakości formaty audio takie jak Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS-HD Master Audio oraz DTS:X.
No to ja już nic nie rozumiem masz wyłączone ARC w amplitunerze i jednocześnie piszesz że oglądasz korzystając z apek w TV, to nie ma sensu bo nie miał byś dźwięku w amplitunerze.
Powoli przestaję to ogarniać
Piszesz, że dwie opcje od góry są wyłączone, a na zdjęciu są aktywne. ARC też jest włączone. Może spróbuj ustawić sobie te opcje tak, jak są u mnie. I odpowiedz wreszcie, w które gniazdo w amplitunerze podłączony masz kabel HDMI od TV.
P.S. Jeśli obok opcji w menu jest słowo "Włącz", to znaczy, że to ustawienie jest włączone, aktywne. Korzystam z Netflix,, AppleTV, YT itp. więc ARC musi być włączone, żeby dźwięk był odtwarzany na ampli.
Też zwróciłem na to uwagę, że zdjęcie wyszło inaczej ... Mogę wejść jeszcze raz:
Wyjście HDMI aUDIO AVR - na szareo
HDMI PassTrough Włącz - na szaro
ARC Włącz - na szaro
Kabel HDMI od tv jest podłączony w HDMI OUT 4K / HDCP2.3 ARC / eARC jak na zdjęciu:
Pas
Na Twoim miejscu straciłbym cierpliwość na czekanie, aż ktoś odpowie na pytania, na które odpowiedzi masz w instrukcji online. W innym wątku podałem Ci nawet link do tego. Tam jest wszystko- od włożenia baterii do pilota, po uruchomienie AirPlay. Wypnij to wszystko kolego, włącz kompa czy lapka, wejdź na stronę z instrukcją i połącz to wszystko jeszcze raz. Przy każdym ustawieniu, połączeniu, jest wszystko opisane. Co do czego służy, jaką funkcję spełnia, wystarczy przy ustawieniach, podłączeniach, przeczytać krótką info. i zadać sobie pytanie- czy to jest mi potrzebne, czy będę z tego korzystać. Mi zeszło pół dnia na podłączeniu wszystkiego, mimo, że laikiem nie jestem
Po prostu, trzeba krok po kroku wszystko podłączać i ustawiać. Nie da się na skróty.
Przepraszam, ale czy tylko ja mam wrażenie że lis nawet zębów pewnie nie jest w stanie umyć nie mając po drodze miliona problemów?
W sumie Pablo ma rację. Przywróć ampli i tv do ustawień fabrycznych. Odłącz wszystko i podłączaj na nowo po kolei każdy sprzęt do ampli i sprawdzaj czy komunikat Ci miga. Wymuś też w ampli w ustawieniach video/ustawienia HDCP na 2.3 jak będziesz testował odtwarzacz BD i konsole.
Ja mam te same ustawienia co Pablo i też nie mam problemów.